1 sierpnia 2017

Miasta zakochanych | fotorelacja z Wenecji i Werony

W lipcu miałam okazję pojechać na obóz do Włoch. Spędziłam miło czas z nowo poznanymi osobami, zjadłam tyle dań z makaronem, że pewnie jeszcze przez następnych kilka tygodni nie będę miała ochoty na jakąkolwiek pastę, najadłam się również ogromnymi porcjami włoskich lodów i przede wszystkim zwiedziłam miasta, które zawsze chciałam bardzo zobaczyć. W tym tygodniu odpoczywam w domu, planuję podróżnicze posty i obrabiam zdjęcia z wyjazdu, by pokazać je na blogu. Pierwsze z nich chcę Wam przedstawić już dzisiaj, dlatego zabieram Was do "miast miłości"- Werony i Wenecji. 

Jadąc do Włoch, cieszyłam się, że zostawiam deszczową i pochmurną Polskę za sobą. Byłam przekonana, że czeka mnie 10 słonecznych i upalnych dni. Nawet nie wiecie, jakie było moje zaskoczenie, gdy Italia powitała mnie chmurami, górami spowitymi mgłą i deszczem. W okolicach Wenecji padało tak mocno, że w ciągu trzech minut, których potrzebowaliśmy, by przejść z autokaru do statku, moja kurtka i buty zdążyły dość mocno przemoknąć. Na szczęście zła pogoda zniknęła po krótkiej chwili i do końca wyjazdu towarzyszyło nam jedynie słoneczko i błękitne niebo.

Wenecja mnie urzekła. Mostki, wąskie uliczki, gondole, kolorowe budynki zbudowane na wodzie, Plac św. Marka, na którym można się zachwycać piękną architekturą wszystkich postawionych tam budowli i most Rialto to czysta magia!

Oprócz pierwszego miasta, które miałam okazję zwiedzić, podobne uczucia i wspomnienia wiążę z ostatnim miastem, do którego pojechaliśmy- Weroną. Oba miejsca kojarzą mi się z miłością. Wenecja z romantycznym rejsem gondolą, Werona z Romeem i Julią. Do Werony przyjechaliśmy wieczorem i zwiedzaliśmy ją prawie przy zachodzie słońca. Było spokojnie i klimatycznie, choć tłumów przy balkonie Julii nie dało się uniknąć. Szczerze mówiąc, większą radość sprawiło mi odkrywanie bocznych uliczek i przechadzanie się koło amfiteatru niż oglądanie tego sławnego i zatłoczonego miejsca. Moje maleńkie rozczarowanie i zaskoczeniem brało się z tego, że balkon Julii kojarzyłam z filmem pt. "Listy do Julii", gdzie ludzie zostawiali piękne listy w szczelinach muru. Jak wyglądało to w rzeczywistości? Ściany były pokryte plasterkami, kłódkami, gumami do żucia, gdzieniegdzie przyklejone były nawet wkładki i podpaski. Ciężko było w tym artystycznym bałaganie znaleźć piękne, romantyczne wyznania. W większości były tam jedynie inicjały czy imiona osób, które odwiedziły to miejsce, ale to nie znaczy, że nie było warto tam zajrzeć.

Zapraszam Was na fotorelację z obu miast.
Wenecja
Plac św. Marka 
Most Rialto 

Werona 

Balkon Julii


Jakie miejsca odwiedziliście w lipcu? 

♡ Zapraszam Was też na mojego instagrama (@girlwithawindrose), gdzie niedługo pojawią się zdjęcia z innych włoskich miejsc, a na insta story będę wrzucać relacje z mojej kolejnej podróży, w którą wybieram się za kilka dni. Cieszę się też, że jesteśmy coraz bliżej "200" w witrynie obserwatorów. Bardzo bym chciała, aby ta liczba wybiła do końca wakacji, więc jeśli tak, jak ja, kochacie podróże, zostańcie czytelnikami bloga na dłużej. Dziękuję tym, którzy do mnie stale zaglądają i szczerze komentują moje posty. ♡

30 komentarzy:

  1. Świetne zdjęcia, ja jeszcze nigdy nie byłam we Włoszech, ale mam nadzieję, że kiedyś uda mi się je odwiedzić :)
    by-koni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne zdjęcia! Możliwość podróżowania jest bardzo cenna. Można zobaczyć tyle miejsc i poznać mnóstwo osób, ich kulturę i tradycję. Mam nadzieję, że w przyszłości będę mogła zobaczyć oba te miasta! :)
    Pozdrawiam,
    Mój blog<-- zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne zdjęcia. Mam nadzieje, że kiedyś odwiedzę te miejsca. U mnie lipiec był naprawdę ciekawym i pełnym podróży miesiącem. Byłam w Wiedniu, Bieszczadach i Tatrach.
    przewrotowiec.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Naprawdę piękne zdjęcia, mam nadzieje, że i ja kiedyś zobaczę te miejsca na własne oczy :)

    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  5. Byłam w tych wszystkich miejscach jakich napisałaś, ale to już kilka lat temu.
    Wenecja jest ślicznym miastem!
    Ja w tym miesiącu odwiedziłam jak na razie Gdańsk tylko, ale w następnym jadę już gdzieś dalej. ;)
    Pozdrawiam ♥

    http://kammage12.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow jak tam pięknie 😊 ja w lipcu byłam w Pradze, również urocze miasto lecz mocno zaniedbane przez turystów i strach w niektóre ulice było wchodzic o 6 rano i wieczorem.

    Pozdrawiam
    alchemia-urody.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ojeju cudowne widoki <3! Bardzo chciałabym się tam wybrać


    https://roksanafashionist.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. świetne zdjęcia :) super, że mogłaś zobaczyć te wspaniałe miejsca :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudowne zdjęcia! Bardzo chciałabym odwiedzić kiedyś Włochy :)
    http://vivi-vivii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja osobiście w Wenecji się zakochałam, te wąskie uliczki są naprawdę urocze! ;)

    https://lessarax.blogspot.de/

    OdpowiedzUsuń
  11. Odwiedzenie Włoch to jedno z moich marzeń. Chciałabym zwiedzić przede wszystkim Wenecję. :)
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak ja Ci zazdroszczę tego wyjazdu! Od kilku lat marzę by zwiedzić te miasta, jednak nigdy mi się nie udaję, ehh :(

    Obserwuję,
    pozdrawiam ♥

    emiliamatyska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo ładne miasta!
    Zapraszam https://cakemonika.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ah, wycieczki w sferze marzeń :) do Wenecji chyba nigdy nie dotrę :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak tam pięknie! Włochy są na mojej liscie podróżniczej jak najbardziej :) Czekam na kolejne posty podróżnicze, bo muszę przyznać, że fajnie się je czyta w twoim wykonaniu ;) Pozdrawiam ciepło!

    https://myslacinaczej29741.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Oh jak tam przepięknie! Zdjęcia są zachwycające :D
    Pozdrawiam ♥
    http://aniaszumlas.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Sama miałam okazję odwiedzić jakiś czas temu te miejsca, niestety tylko jednokrotnie, ale mam cichą nadzieję, że jeszcze do nich powrócę, tak jak do większości innych włoskich miast, które miałam okazję już odwiedzić! Przepiękna fotorelacja, dzięki której mogłam sobie trochę powspominać.

    Dziękuje za komentarz u mnie! W wolnej chwili zapraszam ponownie na nowy post ❤
    modaiurodawedlugjulii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Jejku Wenecja *-* ona jest przecudowna ^^ te zdjęcia są równie piękne *-* aż nie można oderwać wzroku *-* no po prostu coś cudownego ^^ pozdrawiam ;)
    https://blogspecjalniedlaciebie.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  19. W następnym roku też chcę jechać tam na obóz ;). Super zdjęcia.
    http://modoemi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Jak pięknie opiałaś😍 mam nadzieję że spełnisz swoje marzenia (pozdrowienia od Emilii z obozu)

    OdpowiedzUsuń
  21. Zaglądaj do innych i szczerze komentuj, a u Ciebie pojawi się to samo. ;)
    Piękne miejsca. W przyszłości również zamierzam odwiedzić Włochy. Z resztą mam tam rodzinę.
    Jeszcze większym miastem miłości jest Paryż, który pewnie w tym roku odwiedzę *-*
    No to niezły balkon Julii. Takich kobiecych pozostałości bym się nie spodziewała. ;-;

    OdpowiedzUsuń
  22. Wow, wszystko na zdjęciach prezentuje się tak pięknie, że nie potrafię wyobrazić sobie jak cudownie wyglądało to na żywo. Cholernie zazdroszczę, że mogłaś odwiedzić takie piękne miejsca i czekam na kolejne posty z podróży :)

    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Jakie cudowne widoki! Tam są takie piękne budynki, zazdroszczę! jak z filmu :)

    Ankuuls - KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  24. jak tam jest cudooownie! jejku! :)
    Idealne sesje by tam były :)
    Zapraszam do mnie:
    BLOG

    INSTAGRAM

    OdpowiedzUsuń
  25. Magiczne miejsce kochana
    Blog bardzo mi się podoba, perfekcyjnie!!! <3 :) BLOG

    OdpowiedzUsuń
  26. Werona co za romantyczne miejsce i ten balkon Julii był chyba jakiś film tam kręcony ooo Listy do Julii piękna komedia romantyczna :)

    https://neoimiapolskiebrytyjczyki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Byłam w obu miejscach.
    W Veronie nawet 2 razy. ;)
    Włochy są przepiękne, uwielbiam to państwo zwiedzać.
    Pozdrawiam♥

    http://kammage12.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

A ty, co myślisz na ten temat?