24 lipca 2017

Tajlandia #3: Wyspa Jamesa Bonda, wodna wioska, buddyści i magiczne jeziorka ukryte w lesie tropikalnym


W poprzednich postach z Tajlandii pokazałam Wam najpiękniejsze plaże, które udało mi się zobaczyć, powiedziałam trochę o mieszkańcach, przyrodzie czy ulicznym jedzeniu, ale to nie było wszystko. Tym razem chciałabym Was zabrać w kolejne ciekawe miejsca.

Pierwszym miejscem, o którym chcę Wam wspomnieć, to Wyspa Jamesa Bonda, która pojawiła się w filmach o Agencie 007. To co sprawia, że wygląda ciekawie, to charakterystyczny mogot na środku wody. Oprócz niego na wyspie jest także pochyła, idealnie ucięta ściana, która także robi wrażenie i sklepiki z pamiątkami. Po pobycie na wyspie Bonda czekał mnie rejs wzdłuż traw i skał do wioski na palach. Niestety nie udało mi się zbyt zagłębić w labirynt uliczek i domków, aby zobaczyć jak żyją ludzie na wodzie, ale miasteczko wyglądało ciekawie także z zewnątrz. Oprócz dużych miasteczek na wodzie w Tajlandii można też spotkać pojedyncze domki i mniejsze skupiska muzułmanów nazywanych Sea Gypsy.
Innym miejscem, które odwiedziłam była Jaskinia Tygrysa, w której mniszki obdarowywały przychodzących plecionymi bransoletkami. Niedaleko jaskini znajdowała się świątynia buddyjska, na którą prowadziło ponad 1000 nierównych stopni. Na górze dla wytrwałych czekał zapierający dech w piersiach widok na okolice Krabi oraz olbrzymi posąg Buddy. Natomiast jeśli nie miało się ochoty na wspinaczkę, można było zobaczyć domki, kuchnie i warunki w jakich mieszkają Tajowie, którzy zdecydowali się, by zamieszkać przy buddyjskiej świątyni. W okolicy były też olbrzymie drzewa i mniejsze drzewka obwiązane kawałkami materiałów. Buddyści wierzyli, że mieszkają w nich duszki.



 Ja przy okazji dowiedziałam się, że każdy chłopiec czy mężczyzna choć raz w życiu powinien zostać mnichem i na ten czas zgolić głowę i zostawić swoje rzeczy w domu, nie zabierając zbyt wiele do świątyni. Żyć powinien wtedy z darowizny ludzi, których odwiedzałby w ciągu dnia. Jednak z obserwacji można było wywnioskować, że nie wszyscy mnisi stosowali się do ustalonych zasad ;) 

Ostatnim miejscem, którym chciałabym się z Wami podzielić to las tropikalny i ukryte w nim magiczne jeziorka- Blue Pool i Emerald Pool. Woda w nich jest krystaliczna i ma przepiękny kolor, ale po drodze można zobaczyć także inne niesamowite miejsca czy też spotkać się z tamtejszą fauną.

Bardzo Was zachęcam także do obejrzenia filmiku, który kręciłam będąc w Tajlandii. Zobaczycie w nim miejsca, o których pisałam w tym poście i poprzednich.  Nie zapomnijcie, by dać "łapkę w górę" i subskrybować kanał, bo już nie długo chcę nagrać dla Was kolejny filmik. Obserwujcie mnie też na Instagramie-klik, na który wrzucam zdjęcia i relacje z aktualnych podróży i nie tylko :)

29 komentarzy:

  1. Jejku jakie widoki! Cudownie!
    Buziaki♥
    https://rikaa-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowny krajobraz! Piękne zdjęcia xx
    thewiktoriablog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Amazing pictures dear. ☺
    Follow for follow?
    IvaFashionDiary

    OdpowiedzUsuń
  4. ale widoki, zazdroszcze!
    obserwujemy? pink--place.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. miejsce piękne :) z przyjemnością ogląda się te zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Boże ale zazdroszczę :O

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/07/red-dress.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow :o wspaniałe zdjęcia <3
    https://rabbit-hole-xoxo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. O matko! Jakie niesamowite zdjęcia! aż żałuję, że nie ma ich więcej, bo słowo daję, że mogłabym przeglądać je godzinami. :) Zazdroszczę możliwości odwiedzenia takich pasjonujących miejsc! :) Ile bym dała, żeby móc teraz rzucić wszystko i lecieć do Tajlandii ;)

    Pozdrawiam,
    paniflamingo.blogspot.com (KLIK)

    PS. Obserwuję!

    OdpowiedzUsuń
  9. ale super ;) piękne zdjęcia ;*
    pozdrawiam cieplutko xkroljulianx

    OdpowiedzUsuń
  10. Woow! Zazdroszczę! Bardzo chciałabym poznać kulturę i obyczaje trochę innych krajów niż europejskich ;D Tobie się to udało!
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  11. Naprawdę ciekawe miejsce!
    Fajny filmik zmontowałaś :)

    http://live-telepathically.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. świetne zdjęcia, Tajlandia to moje marzenie! <3
    MÓJ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  13. O jeju, ale bym chciała tam być! ♥
    Zapraszam :)
    ania-ania3.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Ooooo jaaaaa <3 mega tam jest, coś pięknego. Aż trudno dobrać słowa do skomentowania tego.
    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  15. Jakie piękne zdjęcia. Magiczne miejsce.

    Pozdrawiam, nataa-natkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Jejku jak tam piękne! Jakbym tam teraz chciała pojechać :> Nie wiedziałam, że każdy chłopak musi kiedyś się zgolić i zostać mnichem. Bardzo ciekawy post!

    nataliusz.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie musi, ale wypadałoby, aby to zrobił ;)
      Bardzo dziękuję <3

      Usuń
  17. Te ukryte jeziora to raj nie tylko na ziemi, ale rowniez dla oka:0 Bardzo chcicalabym tam pojechac..

    Obserwuje:)
    xclaudia-wojcik.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Jejciu, Tajlandia to chyba jedno z najpiękniejszych miejsc na ziemi! Moim marzeniem jest pojechanie właśnie tam, a szczególnie odwiedzenie tego lasu tropikalnego w którym byłaś. Przedostatnia fotografia z tą krystaliczną wodą mnie urzekła, po prostu fantastyczna!
    Ten mogot w wodzie też jest niesamowity, ogólnie wszystkie zdjęcia są cudowne, a buddyzm to religia, która zawsze budziła we mnie duże zdziwienie.

    Piękne miejsca, czekam na więcej takich postów!

    beautifulspacesblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. + zaobserwowałam Cię na ig, i dałam suba, czekam na więcej "śladów" z podróży <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo <3 Blog i instagram na pewno wkrótce zostaną zasypane relacjami z podróży:)

      Usuń
  20. Jakie piękne miejsca *.*

    Uśmiech dla Ciebie i miłego dnia! :)
    Zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  21. Jak tam pięknie! Cudowne zdjęcia. *.*
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  22. Magiczne zdjęcia! :)



    MÓJ BLOG
    Odwdzięczam się za każdą obserwacje :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Cudowne zdjęcia i filmik! Pięknie tam!
    mishmashbyalice.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Łał,przepiękne zdjęcia,Tajlandia to niesamowity kraj.Świetnie,że udało ci się zwiedzić tyle wspaniałych i urokliwych miejsc.Najbardziej ze zdjęć podoba mi się wyspa Jamesa Bonda,ten mogot na środku wody faktycznie robi wrażenie.Pozdrawiam i dziękuję za wizytę u mnie! :)
    chemiczna-pilotka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Jejku bardzo chciałabym tam pojechać! Najbardziej chciałabym zobaczyć jakąś świątynię, bo trochę interesuję się takimi tematami. Świetne zdjęcia <3
    MOJ KANAŁ NA YT
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  26. Wow *-* ale tam pięknie *-* i te zdjęcia *-* chyba muszę dopisać jedno marzenie do listy :D zakochałam się w Tajlandii *-* pozdrawiam ;)
    https://blogspecjalniedlaciebie.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń

A ty, co myślisz na ten temat?