2 czerwca 2017

PIĄTKOWA NUTA #18: Ed Sheeran- Divide

Cause we were just kids when we fell in love
Not knowing what it was, I will not give you up this time
But darling just kiss me slow, your heart is all I own
And in your eyes you’re holding mine
- Perfect

Dzieciństwo. Rodzina. Podróż. Miłość. Złamane serce. Poszukiwanie. Taniec. Te słowa są pierwszymi, które przychodzą mi na myśl, gdy pomyślę o najnowszej płycie Eda Sheerana- Divide. Album wygląda dla mnie jak podróż dziecka, którą rozpoczyna dzieciństwo spędzone na podwórku i zabawa z przyjaciółmi. Następnie w życiu bohatera pojawiają się pierwsze miłości, niewinne pocałunki i coraz głębsze relacje, które nieraz kończą się rozdartym sercem. Oprócz miłosnych zawodów widzimy także rozczarowania, które powodują znikający bez pożegnania przyjaciele. Pojawia się alkohol, narkotyki i próby poradzenia sobie z ciężkimi chwilami w życiu. Złe momenty przeplatają kolejne zakochania, idylliczne chwile tańca z ukochaną osobą i noce pod gwiazdami. Życie chłopca to także podróże, koncerty, dzielenie się z ludźmi pasją, którą jest muzyka, powroty do rodzinnych stron czy chwile zwątpienia. Piosenki na płycie są ułożone jak spokojny rollercoaster.


You're a mystery
I have travelled the world, there's no other girl like you
- Dive
Myślę, że biorąc do ręki album Eda po raz pierwszy, można, jeszcze przed włączenie płyty, powiedzieć, że będzie pełna romantycznych, spokojnych ballad, bo oczywiście ich nie brakuje, ale Divide to także radosne, skoczne piosenki, takie jak np. Barcelona czy Nancy Mulligan. Mnie szczególnie urzekła piosenka Perfect oraz Shape of You, którą na pewno zna każdy, a że lubię też znajdywać ciekawe cytaty, to przypatrzyłam się także tekstom utworów i w wielu piosenkach, m.in. w Save Myself czy What Do I know? znalazłam fragmenty, które bardzo mi się spodobały. Z nimi oraz z wybranymi piosenkami (wystarczy kliknąć na tytuł, by posłuchać) Was zostawiam. Enjoy! 

Show me the locked doors I’ll find another use for the key
- Eraser 

Baby I’m dancing in the dark, with you between my arms
Barefoot on the grass, listening to our favourite song
- Perfect 

You know, the future's in the hands of you and me
- What Do I Know?

We could change this whole world with a piano
Add a bass, some guitar, grab a beat
And away we go
- What Do I Know?

Love can change the world in a moment
- What Do I Know?

Oh I'm in pieces, it's tearing me up, but I know
A heart that's broke is a heart that's been loved
- Supermarket flowers 

I gave all my oxygen to people that could breath
I gave away my money and now we don’t even speak 
I drove miles and miles but would you do the same for me
- Save myself 

And all the ones that love me, they just left me on the shelf, no farewell
So before I save someone else, I’ve got to save myself
- Save Myself 


29 komentarzy:

  1. Nie znam :(

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie miałaś okazję, by poznać ;)

      Usuń
  2. Nie są to moje klimaty, ale chętnie przesłucham może akurat wpadnie mi coś w ucho:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy jakoś bardziej go nie słuchałam, chociaż znam kilka piosenek, niestety tylko tych radiowych, ale w sumie przyjemnie się ich słucha. Zainspirowałaś mnie, żeby poszukać więcej jego utworów! :)
    Pozdrawiam, www.nafreelansie.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Jejku! Kocham Ed'a jego piosenki są przepiękne ^^
    Ps: Śliczne zdjęcie <33
    https://dreamerworldfototravel.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ojeju, ta plyta rozczulila moje serce!
    Www.nixstaystrong.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Może i nie znam, ale bardzo lubię poznawać nowych
    artystów i słuchać nowej muzyki :) wspaniale że
    ta muzyka wzbudza w tobie emocje, to piękne :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. w muzyce Sheerana nie jestem zakochana, ale niektóre utwory z chęcią słucham ;) głos ma piękny. Podoba mi się również to, że piosenki są "o czymś", mają sens i można naprawdę wczuć się w historie, które przekazywane są w nich.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Chciałabym, aby więcej piosenek, które dziś powstają, miały jakiś przekaz, głębszy sens. Myślę, że takie są o wiele piękniejsze od tych, które ludzie kochają jedynie za chwytliwą melodię :)

      Usuń
  8. Ed ma taki hipnotyzujący głos, z chęcią posłucham kilka piosenek z tego albumu! :3
    Pozdrawiam :*
    Natforart klik

    OdpowiedzUsuń
  9. kocham Eda:)

    https://theluucky13.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Osobiście lubię tylko wybrane piosenki Eda. Jednak nie da się ukryć, że każda z nich ma ogromne przesłanie.

    Dziękuje za komentarz u mnie.
    W wolnej chwili serdecznie zapraszam ponownie na nowy post! ❤
    modaiurodawedlugjulii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię kolesia. :) Poznałam go dzięki jego radiowym hitom, ale swojego czasu szperałam w Internecie i udało mi się przesłuchać kilka tych nieco mniej znanych piosenek i przyznaję, że Ed ma niewiarogodnie interesujacy, inspirujący przekaz. Śpiewa tak "naturalnie", jakby prosto z serca, co sprawia że jego teksty są niesłychanie wiarygodne i wzbudzają moją sympatię.
    Młody talent, oby dalej tworzył takie perełki :)

    paniflamingo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam Eda! Tak długo czekało się na jego nową piosenkę a kiedy zaczął to na jednej się nie skończyło. Szczerze jestem już znudzona Shape of You ( tak jak napisałaś każdy ją zna) dlatego zakochuję się w tych mniej popularnych. Co nie oznacza że Shape of You nie jest dobra. Bo jest Wspaniała! Był czas gdzie dzień w dzień klikałam REPLAY na tej piosence. Wokalista ma niezwykły głos a dokładając do tego pełne przesłania teksty nie można przejść obok tego obojętnie. Wybrałaś wspaniałe cytaty! Pozdrawiam gorąco!

    https://lottirysuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo lubię u Ciebie czytać tę serię postów. Czyta mi się ją z przyjemnością,bo ciągle jest coś nowego, super!
    Nie lubię muzyki Eda, to po prostu nie mój styl muzyki. Przesłuchałam całej płyty i muszę ci powiedzieć, że jedyną piosenką, którą przypadła mi do gustu to "Castle on the hill". Po jakimś czasie mi się ona znudziła, cóż. Wolę cięższe grzmienia, jednak Ed ma talent i naprawdę jest świetny w tym, co robi :D

    Fajne są te zdjęcia, ogólnie cały pos6 jest fajnie napisany. Czekam na więcej :)

    A ja zapraszam Cię na mojego całkiem nowego bloga!
    http://beautifulspacesblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Excellent post :) I like your blog :)
    I'm following you :) If you like, visit my blog :)

    Jana Lukic

    OdpowiedzUsuń
  15. your post very good and very nice. See Every Dress on the Red Carpet and you want more fashion styles ideas check this Blog lifestylebean.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Mimo, że nie jestem jego fankom, to post bardzo ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam Jego twórczość :)
    Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

  18. Uwielbiam Twojego bloga!
    Obserwuję i liczę na rewanż :)

    Za komentarz do posta odwdzięczam się trzema komentarzami :)

    http://www.sandrakopko.com/2017/04/fishnet-tights.html

    OdpowiedzUsuń
  19. uuuwielbiam utwory z tej płyty! Aktualnie to moja ulubiona ♥ Shape of you oraz What do I know? to moje ulubione utwory ♥♥♥ Ed wie co robi, tworząc takie genialne piosenki :D
    chciałąbym byłc tak utalentowana jak on ♥
    pozdrawiam, zapraszam :)
    stylowana100latka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Jego najnowsza płyta leci u mnie codziennie, jak nie bezpośrednio, to chociażby w głowie. Nie ma dnia bez "happier", "perfect", "supermarket flowers"... nawet jeśli nie wszystkie "stany" z piosenek są mi teraz znajome, to ten tekst jest tak prawdziwy... no i oczywiście głos Eda. Najlepszy

    Zapraszam do siebie! :)
    http://coscudownego.blogspot.com/
    może zostaniesz na dłużej?

    OdpowiedzUsuń
  21. Lubię kilka jego utworów, a słucham na prawdę wieluuu. Tak na prawdę to jestem otwarta na każdy gatunek muzyki, nie ograniczam się do jednego, ale mam jeden wybrany, ulubiony ☺️ WWW.RINROE.COM

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiam Eda ;D
    Pozdrawiam <3
    http://grzesiakjuliaart.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. O tak, Ed jest wielkim człowiekiem! Taki rudy wariat. Ma świetną muzykę :)


    http://natex-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

A ty, co myślisz na ten temat?