15 maja 2017

Postcard from Budapest


Dzięki majowej przerwie miałam okazję spędzić parę dni w Budapeszcie. Miasto od razu trafiło na moją listę miejsc, które mnie zachwyciły. Dzięki tej wycieczce powstał też pomysł na nową, podróżniczą serię- Postcard.

Na blogu nie brakuje szczegółowych relacji z podróży z różnych zakątków świata. Postcard będzie przeciwieństwem. Seria, tak jak pocztówki, które być może kiedyś wysyłaliście, ma pokazywać to, co najpiękniejsze i najciekawsze w jakimś miejscu, którym dzisiaj będzie Budapeszt. Mam nadzieję, że przyda się Wam, gdy będziecie np. wybierać się w spontaniczną podróż i nie będziecie wiedzieć nic o Waszym celu podróży :)
Wzgórze zamkowe oraz Matthias Church to przede wszystkim wspaniałe punkty widokowe. Można z nich zobaczyć panoramę miasta i parlament, który prezentuje się niesamowicie i z daleka, i z bliska. Zrobił na mnie naprawdę ogromne wrażenie. Z kolei, gdy wybierzecie się na wieczorny spacer, to możecie podziwiać jak budowle mienią się na złoto, co też wygląda bardzo efektownie.

New York Cafe to jedna z najpiękniejszych (jeśli nie najpiękniejsza) restauracji na świecie, a na pewno najpiękniejsza w jakiej kiedykolwiek byłam. Przepych, bogactwo i przepyszne, choć nie najtańsze, desery. Mnie NY Palace przypominało Titanica. Z jednej strony zamożni goście, elegancko ubrani muzycy i kelnerzy, z drugiej strony turyści, "zwykli" ludzie. Myślę, że to zaleta tej restauracji, ponieważ obsługa nie traktowała nikogo z góry.


Do Bazyliki św. Stefana warto zajrzeć choćby po to, by nacieszyć oczy... sufitem. Mozaikowa kopuła, która znajduje się w środku jest przepiękna. Jeszcze większe wrażenie zrobił na mnie Matthias Church i jego okolica. Zachwyciła mnie architektura oraz atmosfera. Czułam się tam odrobinę jak w Oxfordzie, w Anglii parę lat temu, gdzie okolice uniwersytetu także budowały magiczny nastrój.  To właśnie stamtąd są zdjęcia z poprzedniego posta. 

Myślę, że warto też wspomnieć o tym, że po Budapeszcie warto poruszać się metrem. Ja skorzystałam chyba ze wszystkich możliwych linii. Najstarsza z nich była dla mnie dodatkową atrakcją. Jej starodawny wystrój skradł moje serce. 

30 komentarzy:

  1. Budapeszt musi być piękny, chciałabym kiedyś tam trafić ;)

    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  2. O kurcze tam naprawdę musi być super <3

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/05/jeansowa-koszula-i-biae-spodnie.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Ooo zazdroszcze. Ja chciałabym zwiedzić tak Hiszpanię :/

    wiktoriakarnecka.blogspot.com <-- Klik

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wiedziałam, że Budapeszt może być taki piękny. Po super zdjęciach wnioskuje, że muszę odwiedzić kiedyś to miejsce.
    Bardzo Ci zazdroszczę tego Budapesztu, w sensie że pozytywnym :)
    http://sztuka-lisa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. jestem jak najbardziej za tym pomyslem! takiego czegos tutaj jeszcze nie widzialam :)

    http://justemsi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Patrząc na te wszystkie zdjecia widać, jakim pięknym miastem jest Budapeszt. Żałuję, że jak dotąd, nie udało mi się tam pojechać.
    olarey.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Hey, lovely blog!
    Wanna follow each other??
    Let me know if you want because i want it too :) Leave a comment on my blog and I'll follow you directly, don't forget to follow mine
    xoxo, Sylvi Gautama ❤
    SYLVI SAYS HELLO | NEW POST | INSTAGRAM

    OdpowiedzUsuń
  8. pięknie tam jest! mam nadzieję, że w końcu uda mi się tam znaleźć ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super pomysł na post! Ja w Budapeszcie jeszcze nigdy nie byłam, ale z twoje zdjęcia i opisy bardzo zachęciły mnie, aby kiedyś się tam znaleźć :)
    http://by-koni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale bym chciała tam pojechać:D Ślicznie tam jest :)
    Pozdrawiam c; /~Kinga
    Unpredictabble

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale boskie zdjęcia :) Chciałabym tam pojechać :D
    Pozdrawiam !
    ZAPRASZAM - KLIK ♥

    OdpowiedzUsuń
  12. Chciałabym się tam wybrać !
    Fajne zdjęcia :)
    http://qwxzy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Zazdrocha. Piękne widoki.
    Pozdrawiam
    www.dobrastronamedalu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Śliczny Blog <33
    Piękne zdjęcia *.*
    Co powiesz na wspl obs ? :)

    http://believeinhimselfx33.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. To musi być piękne miejsce :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Mam nadzieję, że w przyszłości uda mi się odwiedzić Budapeszt. Pięknie tam <3

    - mój blog -

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja nigdy nie byłam w Budapeszcie. Dotychczas mało słyszałam o tym mieście. Zdjęcia są bardzo ładne i zachęcające. A ten deser wygląda przepysznie. Sama z chęcią zjadłabym go do tego w takim miejscu!
    ig: oliwiaoleszczyk
    littleredcherrysmile.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja zawsze jak gdzieś wyjeżdżam to wysyłam wszystkim pocztówki. :)

    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam Twojego bloga!
    Obserwuję i liczę na rewanż :)

    Za komentarz do posta odwdzięczam się trzema komentarzami :)

    http://www.sandrakopko.com/2017/04/fishnet-tights.html

    OdpowiedzUsuń
  20. Nigdy nie była, ale zawsze chciałam pojechać, więc zazdroszczę:)
    Super pomysł na serię

    soylena.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. kocham podróżować! Także zazdroszczę kązdych podróży, nie ważne gdzie by były :P. Budapeszt nie jest wyjątkiem.


    fotograficznespelnienia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Budapeszt jest na mojej liście podróżniczej i koniecznie kiedyś zwiedzę. :) A zdjęcia piękne i wspaniale obrobione, wyglądają jak z prawdziwych pocztówek

    OdpowiedzUsuń
  23. Zazdroszczę wyjazdu! Super zdjęcia :D

    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  24. Wszystko wygląda magicznie! ;) Chciałabym tam pojechać!
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  25. Nigdy tam nie byłam ;)
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie miałam okazji tam być, ale jak uda mi sie to chętnie zwiedziłabym niejedne zakątki świata :)

    OdpowiedzUsuń
  27. ojej chetnie bym tam pojechala, zwiedzic caly swiat to moje najwieksze marzenie!
    dorey-doorey.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Pozazdrościc wycieczki do Budapesztu! :)

    Pozdrawiam
    FotoHart

    OdpowiedzUsuń
  29. Piękne zdjęcia!

    https://www.strong-power.pl/

    OdpowiedzUsuń

A ty, co myślisz na ten temat?