7 stycznia 2017

Motywacja na nowy rok, czyli cytaty z "Jesteś cudem"

Lekcja 1
"Nikt nie jest zbyt mały, żeby wpłynąć na rzeczywistość."
 "Jeśli chcesz przynieść światu wielką zmianę, wykonuj swoje drobne zadania z większą miłością, większą uwagą, większą pasją. (...) pokochaj swoją pracę, swoją rodzinę, swoją okolicę (...). Wszystko się może zdarzyć, wystarczy, że wykorzystasz okazje, które stwarza ci los."

Lekcja 2
"W czym tkwi tajemnica jej sukcesu?
- W naiwnym optymizmie."

Lekcja 3
"Co mają na koncie?
(...) mają na koncie więcej, niż większość ludzi zgromadzi przez całe życie.
Zmieniają świat."

Lekcja 4
"Sprawiam, że zaczynają marzyć o tym, kim mogą zostać, zamiast zadowalać się tym, kim już są. Staram się tchnąć w nich nadzieję - rzekł. - Nadzieja nic nie kosztuje."

Lekcja 5
"Daj z siebie wszystko i nie zadręczaj się."
"To nie nasza rzecz, oceniać wartość tego, co oferujemy światu - my mamy to po prostu oferować."

Czasami nie warto się zadręczać tym, że według nas samych nie zrobiliśmy czegoś dość dobrze. Zwłaszcza jeśli się staraliśmy. Nie mamy pewności, że ktoś inny zgodzi się z nami, że nasza praca jest słaba. Równie dobrze może ją uznać, za naprawdę dobrą.

Lekcja 6
"-Dawno temu ktoś mnie nauczył, że wszyscy robimy to samo. Różnica polega na tym, jak to robimy.
Często o tym myślę, szczególnie gdy spotykam ludzi, którzy wykonują najzwyklejszą, niewdzięczną pracę, ale dają coś od siebie, co czyni ją wyjątkową."

Lekcja 7
Ciężko mi wybrać pojedyncze zdania, które oddałyby sens całego rozdziału, dlatego podsumowałabym go słowami:
Nie musisz wiedzieć wszystkiego, ani tego jak, ani kiedy, uda ci się osiągnąć zamierzony cel, ale musisz tego chcieć i to kochać, a drzwi się przed tobą otworzą.

Lekcja 8
"Jesteśmy tym, co w swoim życiu powtarzamy"
 ~ Arystoteles

Lekcja 9
"Nie traktuj ludzi tak, jak sam chcesz być traktowany, tylko tak, jak oni chcą być traktowani."

"Nie wiem, kto był szczęśliwszy, ja czy oni(...) przekonałam się się, umiem załatwić wszystko.
A może wszyscy to potrafimy - wystarczy tylko zrozumieć, czego potrzebują inni."

Lekcja 10
"Jeśli chcesz zobaczyć cud, sam bądź cudem."
"To my musimy odnaleźć w sobie największą światłość i miłość, by stać się cudem.
 Właśnie tu i właśnie teraz."

Zaczął się nowy rok, blogsferę własnie zalewają posty o noworocznych postanowieniach. Jedni piszą, że warto je mieć, inni uważają je za bezsens. Moim zdaniem cele, nie ważne czy noworoczne czy te ustanawiane w trakcie roku, pozwalają nam się rozwijać. Jeśli postanawianie sobie czegoś, Was nie przekonuje, to może przekona Was jedno z założeń egzystencjalizmu, które głosi, że życie samo w sobie nie ma sensu, dlatego to my musimy mu go nadać.
Jeśli tylko egzystujemy, a nie żyjemy (nie dążymy do niczego, nie spełniamy marzeń), to marnujemy nasze życie. Dlatego chyba warto pomyśleć o tym, co jest dla nas ważne w najbliższym roku/miesiącu/tygodniu/dniu i próbować, to osiągnąć, czyż nie?
Postanowienia nie mają być dla nas karą i udręką, tylko motywacją i szansą na stanie się lepszą wersją siebie.

25 komentarzy:

  1. Świetne cytaty
    carolineworld123.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolejny post, który bardzo zachęca mnie do przeczytania całej książki! świetne są te cytaty i będę to powtarzała chyba cały czas :D
    Zapraszam na recenzję :)
    http://nikasspace.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Tyle słyszałam o tej książce, ale nie moge się zebrac y ją kupić i przeczytać :D

    londonkidx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne cytaty :)

    http://seethelifeofthisbetterparties.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. O kurde ale rewelacyjna książka :O

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/01/winter-blue-sweater.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne cytaty :) Jakos tak mocno do serca przypadł mi cytat 6, mam wrażenie, że w jakis sposób mnie motywuje ;) To prawda, że plany, cele, które chcemy spełnić są "szansą na stanie się lepszą wersją siebie". W dodatku uważam też, że jesli chcemy cos zrobić z naszym życiem, to nie będziemy czekać do Nowego Roku, tylko zaczniemy w każdej chwili :)
    Pozdrawiam i w wolnej chwili zapraszam do siebie ;)

    http://myslacinaczej29741.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Te cytaty są przepiękne. Zdecydowanie wiele z nich znajdzie się w moim notatniku z cytatami <3, a książkę muszę w końcu przeczytać.
    Zdecydowanie się z tobą zgadzam. W tym roku nawet nie zrobiłam sobie postanowień noworocznych. Po prostu, jeśli czegoś zapragnę, uczynię to. Spełnię moje marzenia, będę się realizowała. Na tym życie polega, prawda?
    academie-mirandel.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. podobają mi się wszystkie te cytaty. A szczególnie przemówiła do mnie lekcja 2 :) może i dla mnie, jako naiwnej optymistki, przewidziany jest sukces ? :)
    pozdrawiam
    http://zyciejakpomarancze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękny Blog *.*
    Coś czuję, że będę wpadała tu częściej <33
    Jesteś Piękna <33

    Co powiesz na wspólną obs ? :)

    http://believeinhimselfx33.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Nice post.
    I'm following you, if you like, follow my blog too.
    Kisses
    http://virginiaferreira91.blogspot.pt/

    OdpowiedzUsuń
  11. Genialna książka. Podczas czytania jej wypisałam kilka kartek cytatów, wszystkie równie piękne :D
    Pozdrawiam, kochana :*

    blogtylkodlamnie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo pozytywna książka! Ja chyba znowu wezmę się za książkę Demi Lovato, która przedstawia nie tylko cytaty, które ją inspirują, ale też jej przemyślenia oraz cel na każdy dzień roku! :)
    https://lone-gunmens.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam Twojego bloga za to, że zawsze mogę znaleźć na nim dużo pozytywnych cytatów, które naprawdę działają na mnie motywująco ^^
    Pozdrawiam :*
    http://zksiazkawkieszeni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetne te cytaty, na pewno przeczytam całą książkę :D

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie! UNREALIZABLE

    OdpowiedzUsuń
  15. Cudowne cytaty *-* Aż niektóre sobie zapisałam bo są po prostu i d e a l n e <3
    A co do postanowień w tym roku postanowiłam że napiszę sobie te postanowienia i zobaczę czy mi się uda, chociaż rok temu uważałam że to największa głupota na świecie XD
    http://blogowiczkax.blogspot.com//

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo mi się tu podoba! Pisz częściej, bo super się czyta♥

    Za kliknięcie w banner shein oraz w link do bluzy z najnowszego posta - wypromuję Twój blog w następnym poście!♥
    Mój blog *tutaj*

    OdpowiedzUsuń
  17. O kurcze, książka zapowiada się bardzo ciekawie! Mam nadzieję, że będę kiedyś miała okazję ją przeczytać :) Cytaty cudowne <3
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetne cytaty, bardzo inspirujące :)
    Mam kilka noworocznych postanowień, powoli do celu.
    Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo inspirujący post❣️ sama mam tą książkę i przyznam, że jest świetna i daje do myślenia. Masz racje mówiąc że powinniśmy dawać z siebie i nadawać swojemu życiu sens. Moją motywacją na ten rok na razie jest staranie się by był lepszy od poprzedniego i nic więcej chyba nie wymagam + na prawdę super post, cieszy mnie bardzo fakt, że są jeszcze ludzie którzy zwracają na takie rzeczy uwagę☘️

    http://letmebedreamer.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. ten fragment z pierwszej lekcji jest tak strasznie strasznie motywujacy i piekny

    magdawiglusz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Kocham cytaty *_* Chyba najbardziej spodobała mi się lekcja druga. Mimo, że czasem nasza wiara wydaje się naiwna to jednak z tym optymizmem jest nam o wiele łatwiej. Jeżeli nastawimy się na sukces to szanse na osiągnięcie go się zwiększają. Kiedy od początku zakładamy, że nic nie wyjdzie to nie ma szans, aby się udało. Postanowienia są fajne jeżeli naprawdę je spełniamy. Bez sensu jak zrobimy sobie długą listę, nic z niej nie wykonamy i mamy potem pretensje nie wiadomo do kogo i zaczynamy mówić, że postanowienia są bez sensu. Racja. Wtedy są. Samo się nic nie zrobi. Lepiej założyć sobie jedno postanowienie na którym najbardziej nam zależy i wytrwale do niego dążyć. Pozdrawiam
    ludziesamotni.blogspot.com
    curiousthingsm8.blogspot.com - blog kolegi :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Myślę, że w bardzo ciekawy sposób przedstawiłaś, jakie znaczenie mogą mieć postanowienia. Ja osobiście nie wymyślam sobie żadnych specjalnych noworocznych, bo raczej zawsze staram się wykonywać należne do mnie zadania najlepiej, jak w danym momencie potrafię.
    Cel w życiu na pewno jest nam potrzebny. Bez niego nasze życie faktycznie nie miało by sensu - polegało by tylko na przetrwaniu, bezrefleksyjnym parciu do przodu? Ale wiadomo, że to już szczęścia by nie zagwarantowało, ewentualnie ulotne przyjemności, czerpane np. z jedzenia.
    Cytaty bardzo mi się podobają, napełniają pozytywną energią, motywują. ;D
    Pozdrawiam!
    unambitious33.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie nic postanawiałam w tym roku, ale motywuje się przez cele, które chce osiągnąć! ♥ Chce od dawna przeczytać tą książkę! ♥

    londonkidx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Oczywiście, że postanowienia mają sens. Szkoda tylko, że ludzie sobie o nich przypominają jak przychodzi nowy rok i ta motywacja trwa cały miesiąc... :D
    Zapraszam! www.zuzu-zuzannaxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Cudowne cytaty ! Ogólnie słyszałam, że ta książka jest świetna !

    ns-w-zwierciadle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

A ty, co myślisz na ten temat?