17 grudnia 2016

Nie czekaj, aż osiągniesz swój cel, aby być z siebie dumny.

"Nie czekaj, aż osiągniesz swój cel, aby być z siebie dumny.
Bądź dumny z każdego kroku, który podejmujesz w kierunku osiągnięcia tego celu."

Snucie marzeń o sukcesie jest piękną sprawą i może być dla nas dużą motywacją, dopóki myślenie o sukcesie nie zabiera nam radości z drogi jaką musimy przebyć, aby nasz cel osiągnąć.
Czasem łapię się na tym, że nie zwracam uwagi na małe sukcesy, umiejętności, które nabywam po drodze. Skutkiem tego jest to, że często nie czuję się usatysfakcjonowana z tego, co robię. Mam wrażenie, że stoję w miejscu, nie rozwijam się, i że jeszcze długa droga przede mną, zanim będę mogła powiedzieć samej sobie, że jestem dobra w tym, co robię. Nie powiem, to też ma swoje plusy. Daje mi motywację do dalszego działania, ale i poczucie, że nie mam jeszcze tych umiejętności, o których marzę, co jest naturalną sprawą, bo wciąż się uczę, rozwijam swoje pasje i jestem w trakcie procesu do osiągnięcia zamierzonych celów. Z tym, że droga do sukcesu wydaje się nawet bardziej wartościowa niż sam sukces, który czeka na jej końcu. Na niej pokonujemy lenistwo, zwyciężamy trudności, raz za razem przekonujemy się o tym, że niemożliwe jest możliwe. Droga do celu jest drogą, która składa się z mniejszych zwycięstw - mniejszych celów, które osiągamy. Na nie też powinniśmy zwracać uwagę, dlatego cieszmy się z procesu!

'Focus on the journey not the destination. Joy is found not in finishing an activity but in doing it.'
- Greg Anderson

Udało Wam się osiągnąć zamierzone cele w tym roku? Czego nauczyliście się po drodze?

10 komentarzy:

  1. Niesamowity widok zapierający dech w piersiach.. <3
    Poruszyłas bardzo ważną kwestię. Jak wiele ludzi ma okreslony cel, który chce osiągnąć na już. A przecież dążenie do niego, to długi proces, który składa się z powodzeń i porażek. Trzeba się cieszyć z postępów! :)
    Pozdrawiam i w wolnej chwili zapraszam do siebie ;)

    http://myslacinaczej29741.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Nominowałam Cię do Liebster Blog Award. Będzie mi bardzo miło, jeżeli dołączysz do zabawy. Szczegóły znajdują się na moim blogu.

    http://in-love-witch-dreams-margolka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Niektóre udało mi się osiągnąć i jestem z tego powodu bardzo dumna. Jestem bardzo szczęśliwa z tego roku, ponieważ było wiele porażek, ale mimo to się nie poddałam i naprawdę mogę powiedzieć, że jestem zadowolona z tego roku. Świetny post.

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetnie dobrane zdjęcie! :) Ja chyba nie miałam żadnych celów, ale za to marzenia mi się ostatnio spełniają :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudownie piszesz, ąz chce się więcej <3

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Dokładnie. Czasem ludzie nie patrzą na małe kroczki i przez to się poddają, brak im potem motywacji, nie widzą efektów w tym co robią, bo nie chcą ich czasem widzieć.

    Zapraszam serdecznie do siebie
    http://www.amlodzinska.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudownie piszesz. Dużo do myślenia dał mi ten tekst. Widok na zdjęciu, bardzo pozytywny.
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  8. Warto dążyć do realizacji marzeń ;) Nawet jeśli w pełni nie osiągniemy tego, co zamierzyliśmy, to tak jak piszesz- zawsze nauczymy się czegoś po drodze :)
    pozdrawiam
    http://zyciejakpomarancze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Mnie się większość udała. Dlatego od nowego roku - poprzeczkę stawiam jeszcze wyżej :)
    www.wkrotkichzdaniach.pl - nowości na blogu ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jejku jeden z piękniejszych i motywujacych cytatow, ktore widziałam. Czesto tracimy motywacje do celu, mysle, ze to właśnie przez takie małe rzeczy jak brak satysfakcji z małych kroczków.
    Www.nixstaystrong.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

A ty, co myślisz na ten temat?