6 października 2016

Sewilla cz. 2


W Sewilli byłam tylko przez jeden dzień, ale miasto zachwyciło mnie tak bardzo, że przywiozłam z niego wiele zdjęć i wspomnień, o których chciałam Wam opowiedzieć. Dlatego zapraszam teraz na drugą cz. posta, a jeśli nie widzieliście pierwszej, to najpierw zajrzyjcie tutaj-klik.

Pisząc o Sewilli, nie można nie wspomnieć o flamenco i korridzie. W mieście znajduje się wielki Plaza de Toros de la Real Maestranza, czyli arena do walki z bykami, którą widziałam tylko z zewnątrz. Flamenco jest tańczone najczęściej wieczorami, dlatego też nie widziałam tego tańca na żywo. Na pocieczenie mogłam wybrać jaki tylko chciałam wachlarz, bo kupić można je wszędzie i w jakim tylko chce się wzorze czy kolorze.

Warto spróbować także tapas, czyli hiszpańskich przystawek, który mi zastąpiły cały obiad ;)
   
 A tak, jak żałuję, że nie widziałam flamenco, tak cieszę się, że nie oglądałam korridy. Sposób w jaki  traktowane i zabijane są byki, nie specjalnie do mnie przemawia. Nie uważam, że hodowanie zwierzęcia specjalnie na arenę, drażnienie go, a następnie... przebijanie mu rdzenia kręgowego szpadą było atrakcją, ale co region, to obyczaj, więc każdy może postrzegać korridę na swój sposób. Dobrze, że są miasta w Hiszpanii, w których już jej zakazano.


 






Byliście kiedyś w Hiszpanii? Jakie hiszpańskie miasto warto według Was odwiedzić? :)

16 komentarzy:

  1. Korrida jest straszna... Nie wiem co jest w tym przyjemnego, wszystkie zwierzęta mają uczucia, każdego coś drażni. Mega smutno mi się robi jak o tym myślę, zwłaszcza, że oglądałam kiedyś filmik na facebooku jak przebijali byka... :'( Piękne miejsce, chciałabym się tam wybrać w przyszłości.

    http://seethelifeofthisbetterparties.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne miejsce
    Zdjęcia cudowne
    Pozdrawiam oliwiafelkel.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. O boże *,* jakie zazdro <3

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też bardzo chciałabym zobaczyć pokaz flamenco na żywo, a jeśli chodzi o korridę, to uważam, że powinna być zakazana wszędzie, a nie tylko, w niektórych miastach.
    Niesamowite zdjęcia *.* Żałuje, że sama nie byłam w takich miejscach, ale cieszę się, że Ty miałaś ku temu okazję i teraz możesz się z nami cieszyć swoimi wrażeniami :3
    Mam nadzieję, że te donuty były tak pyszne na jakie wyglądają :D
    Pozdrawiam, http://zksiazkawkieszeni.blogspot.com/ ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale Ci zazdroszczę tej wyprawy! świetne zdjęcia!
    Marzy mi się, żeby kiedyś odwiedzić Hiszpanię ;)
    co powiesz na wspólną obserwację? daj znać u mnie ;)
    pozdrawiam cieplutko :))
    https://igapaulina.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie byłam w Hiszpanii ale bardzo chciałabym kiedyś ją zwiedzić chociaż chociaż w małej części. Świetne zdjęcia x

    Madeline x
    www.magdascibisz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy nie byłam w Hiszpanii ale mam zamiar się kiedyś tam wybrać. Cudowne zdjęcia <3
    Mój blog - Klik

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie byłam tam, a szkoda bo wygląda pięknie! :)

    Zapraszam! Miło mi będzie jeśli zaobserwujesz!
    >> VANILLIA96.BLOGSPOT.COM <<

    OdpowiedzUsuń
  9. przepiękne zdjęcia :) miło się patrzy na tyle słońca, gdy na zewnątrz nie ma go wcale :)
    ja też nie chciałabym widzieć corridy... nie rozumiem jak dla kogoś rozrywką może być patrzenie na cierpienie bezbronnego stworzenia.
    pozdrawiam
    www.zyciejakpomarancze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Ojej Hiszpania , wspaniałe widoki.
    Zawsze chciałam zwiedzić Hiszpanie , może nawet uda mi się kiedyś pojechać :)
    Prześliczne zdjęcia , Pozdrawiam
    https://mylifeiswonderful9.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja byłam tylko w Barcelonie, jak byłam mała. Śliczne miasto! <3
    http://justlittlewhiner.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Dobry i jeden dzień w takim mieście! To jedzenie, tapas, wygląda inaczej, o! Tak się temu przyglądam i zastanawiam, z czego zostało zrobione. Korrida jest straszna, jejku. Również zgadzam się z zakazaniem tego. Tak, jak napisałaś, różne kultury, ale kurka. A zdjęcia cudne jak zawsze. :) Arleta

    OdpowiedzUsuń
  13. Miłego weekendu! :)

    Ps.
    Spośród osób, które skomentują mój post wybiorę 10, których blogi wypromuję w nowym poście :)
    http://www.sandrakopko.com/2016/08/warsaw-lala_17.html

    OdpowiedzUsuń
  14. Ile bym dała żeby być tam chociaż na jeden dzień jak ty, piękne miejsce!

    https://roseaud.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Zdjęcia cudowne, aż zatęskniłam za wakacjami <3
    Czekam na dużo więcej takich postów!
    Nika

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne zdjęcia ;3
    Nie byłam jeszcze w Hiszpanii, lecz na pewno kiedyś będę c;
    Obserwuję ;*
    Julciik-blogg

    OdpowiedzUsuń

A ty, co myślisz na ten temat?