28 października 2016

PIĄTKOWA NUTA #13: Trening czyni mistrza, czyli 10 muzycznych cytatów

Osiąganie sukcesów zazwyczaj wiąże się z ustanawianiem celów, pracą w postaci podejmowanych prób, popełnianych błędów i wielu godzin ćwiczeń. Niezależnie od tego, co chcemy osiągnąć, czy to perfekcyjne plié, relevé i piruety, czy też realistyczny, pięknie wycieniowany ołówkiem portret lub zagrana w oryginalnym tempie nowa solówka,  i w jakiej dziedzinie, w sporcie, pisarstwie czy np. w muzyce, najczęściej musimy poświęcić temu czas i nad tym pracować. W końcu nie bez powodu mówi się, że trening czyni mistrza.
Do zabrania się za coś lub przetrwania kolejnych godzin ćwiczeń, na pewno przydaje się motywacja. Mnie często motywują filmiki, na których ktoś jest w czymś lepszy ode mnie, a także cytaty.

Dziesięć poniższych odnosi się głównie do gry na instrumentach, ale zamieniając w nich pojedyncze słowa, można odnieść je także do innych pasji ;)


„Play always as if a master were listening.”
 –R. Schumann 

„A great guitarist never stops learning.”

“Don’t practice until you get it right. Practice until you can’t get it wrong.”

„Hard work will always overcome natural talent when natural talent does not work hard enough.”
 –Alex Ferguson

„Practice as if you are the worst, play as if you are the best.”

„Listening is always a key to everything good in music.”

„These fingers of mine, they got brains in ’em. You don’t tell them what to do – they do it.”
-Jerry Lee Lewis

„Practice doesn’t make perfect if you’re practicing it wrong. Save time; learn it the right way because you play the way you practise."

„You only get better by playing.”
 –Buddy Rich

„The difference between ordinary and extraordinary is practise.”

 Jakie są Wasze pasje? Czy także gracie na jakimś instrumencie? Jeśli nie, to czy jest jakiś, na którym byście chcieli? :)

21 komentarzy:

  1. Ja na żadnym instrumencie nie gram, aczkolwiek bardzo cenię sobie ludzi, którzy mają taką pasję ;) Bardzo podoba mi się granie na fortepianie :)
    Ale to prawda, że trening czyni mistrza, bez żadnej pracy nie ma efektów, dlatego też niektórzy ludzie, którzy nic nie robią w kierunku swojego celu, dziwią się, że nic nie przychodzi im łatwo...
    Pozdrawiam i w wolnej chwili zapraszam do siebie ;)

    http://myslacinaczej29741.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. BARDZO chciałabym grać na gitarze i wiolonczeli. Mam jednak inne zajęcia i nie chcę zapisywać się na naukę gry na wiolonczeli czy gitarze. Muzyka jest ze mną od dziecka, uwielbiam śpiewać i chyba to można nazwać pasją.Oprócz tego kocham rysować, czytać i pisać. Pasje to cudowna rzecz!
    http://nikasspace.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Kurcze fajne, fajnie, ja nie gram na niczym nie umiem :D

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Widzę, że jesteś ambitna :) Fajnie grać na jakimś instrumencie, a wszelkiego rodzaju gitary bardzo mi sie podobają. Kiedyś sama próbowałam swoich sił w graniu na gitarze, ale jakoś nie miałam do tego chęci po upływie czasu. Rozwijaj swoje pasje :)

    / Zapraszam na mój blog /

    OdpowiedzUsuń
  5. Rok temu zapisałam się na lekcje nauki gry na zwykłej gitarze. Początki wcale nie były proste, często miałam myśli żeby skończyć, ale chciałam grać, dobrze, żeby grać to co chcę. Tam narzucano mi piosenki, a próbując w domu inne chwyty nie były zbyt proste. Teraz chodzę od września gdzie indziej, gram to co chcę (na prostszych chwytach, kiedyś na pewno spróbuję na cięższych, ale po co utrudniać skoro brzmi to podobnie). I od tego września o wiele z większą pasją siadam do ćwiczeń. Choć to nie jedyna moja pasja, bo mam ich wiele. Uwielbiam także jeździć na rolkach, tworzyć itd. Ale się rozpisałam:D Pozdrawiam!
    http://xartday.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, czasami warto coś zmienić. Ja także zapisałam się w tym roku na nowe lekcje i nie żałuję tej zmiany :) Powodzenia w graniu, dzięki za długi komentarz!

      Usuń
  6. lovely post
    follow for follow maybe!!
    https://imiblog25.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Słowa "trening czyni mistrza" odnosi się chyba do wszystkiego. :) Warto próbowac aż nam w końcu coś wyjdzie! :D
    http://justlittlewhiner.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Skończyłam pierwszy stopień szkoły muzycznej grając na akordeonie i fortepianie, niestety nie kontynuowałam nauki czego teraz żałuję ;/ Bardzo chciałabym kiedyś nauczyć się grać na gitarze, myślę, że to świetny instrument :) Od razu kojarzy mi się ze spotkaniami przy ognisku z przyjaciółmi i śpiewaniem piosenek :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)
    http://mayyflowerblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Od zawsze marzę aby nauczyć się grać na fortepianie ;)
    agnieszkaa-es.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Moją pasją jest moda, dlatego właśnie założyłam takiego bloga. Jeśli chodzi o instrumenty, kiedyś grałam na flecie, jednak umiałam tylko z kartką grać "Lulajże Jezuniu" Haha, jednak zawsze chciałam umieć grać na gitarze :)
    Pozdrawiam xx
    https://dziewczynawczarnymkapeluszu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Moją pasją jest moda, dlatego właśnie założyłam takiego bloga. Jeśli chodzi o instrumenty, kiedyś grałam na flecie, jednak umiałam tylko z kartką grać "Lulajże Jezuniu" Haha, jednak zawsze chciałam umieć grać na gitarze :)
    Pozdrawiam xx
    https://dziewczynawczarnymkapeluszu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. zawsze chcialam grac na gitarze! moja jedyna przygoda z muzyka, to kiedys spiewalam :)

    co powiesz na wspólną obs? ja już i to z ogromną chęcią!
    odwdzięczam się za obs http://justemsi.blogspot.com/2016/10/pastels-jacket-boyfriend-jeans-style.html

    OdpowiedzUsuń
  13. Super pomysł na posta :)
    http://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja uwielbiam dźwięk pianina/fortepianu i gitary klasycznej, po prostu aaa ♥ Fajne cytaty :)

    http://seethelifeofthisbetterparties.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetne cytaty! *. *
    pooositivee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Jestem maniaczką siatkówki, zwłaszcza siaktarzy. Pozdrawiam i zapraszam

    slavicpowerbeauty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Uczę się na gitarze i ćwiczę,śpiew i rysunek.Pisanie w sumie też.Powiedzmy.Zdecydowanie muszę na to więcej czasu poświęcić:)OJ, zdecydowanie.
    Czy tylko ja wolałbym by cytaty były po polsku?

    OdpowiedzUsuń
  18. Niezależnie od tego co robimy, będziemy w tym dobrzy jeśli będziemy ćwiczyć. Ja uwielbiam to co powiedział pewien youtuber mianowicie ``jeśli ktoś robi coś dobrze, znaczy że robi to wystarczająco długo``, jakoś tak to szło. Bardzo fajny post i ładna oprawa graficzna!

    http://shizuko-ai.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Gram na gitarze, choć ostatnio nie mam niestety na to czasu :/
    Nie znałam wcześniej tych cytatów - bardzo mi się podobają! Mogłabym dorzucić do tego cytat mojego dziadka, który zawsze mi powtarzał, że jeśli inni mogli coś osiągnąć, to ja też mogę, bo ludzie w gruncie rzeczy są do siebie podobni i mają podobne zdolności - jednym trzeba tylko więcej pracy, a innym mniej ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Jestem zachwycona Twoim blogiem i Twoim sposobem przekazywania treści swoim czytelnikom :) Gra na instrumencie to ciężka praca,wiem coś o tym! Ale nie poddajmy się i stawiajmy sobie nowe cele! Wiem,że zajrzałaś na mojego bloga,bardzo mi miło. Też obserwuję! Powodzenia w blogowaniu i w graniu na gitarze ;) https://livestrue.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

A ty, co myślisz na ten temat?