9 września 2016

"Patelnia Europy", czyli jeden dzień w Sewilli - cz.1


Zbliża się jesień, a poranki i wieczory są już dosyć chłodne pomimo 30 stopni wciągu dnia, dlatego w dzisiejszym poście chcę Was zabrać do Sewilli, w której jest gorąco przez cały rok :)

Będąc w Portugalii, o której już pisałam tu i tu, i tu, miałam okazję wybrać się na jeden dzień do Hiszpanii. Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę, bo Sewilla zrobiła na mnie ogromne wrażenie. Czym mnie zachwyciła stolica Andaluzji?

Po pierwsze, coś co zachwyca mnie za każdym razem, gdy jestem w jakimś miejscu za granicą, to architektura. Bogate zdobienia, mozaiki, monumentalne budowle, różnorodność, ale i porządek.

Przykładem przepięknej architektury jest Plaza de España, czyli Plac Hiszpański. Miejsce, które uznaję za obowiązkowe do zobaczenia w Sewilli. Drugą zapierającą dech w piersiach budowlą jest olbrzymia Katedra Najświętszej Marii Panny.

Zszokowała mnie także temperatura, bo było prawie 40 stopni, a był początek czerwca. Gorąco? Przewodniczka powiedziała, że raz pracowała w Sewilli, gdy kreska na termometrze pokazywała
kolejne 10. Czyż określenie "Patelnia Europy" nie pasuje idealnie?
W drugiej części posta na pewno dowiecie się czegoś więcej o Sewilli, w tej chciałam Wam pokazać zdjęcia miejsc, które zaparły mi dech w piersi. Mam nadzieję, że Wam także.

25 komentarzy:

  1. Prześliczne zdjęcia, kiedyś na pewno muszę tam pojechać :) Fajnie się czytało ;D
    Pozdrawiam ♥ #Smile
    Nasz blog - klik

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak będę miała okazję to na pewno się tam wybiorę. Architektura zapiera dech w piersiach :D

    http://seethelifeofthisbetterparties.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Rzeczywiście wspaniała architektura! Nigdy tam nie byłam niestety :c
    Pozdrawiam, W.

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna architektura, zdjęcia idealnie to oddają!

    http://strong-power.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Bajeczne miejsce! Cudne zdjęcia. ;)
    Zapraszam do mnie:
    http://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne zdjęcia, zazdroszczę, że mogłaś zobaczyć tak wspaniałe miejsce :)

    http://sysiadelrey.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem pod wrażeniem. Ogromnie zazdroszczę wyprawy :) bardzo chciałabym kiedyś zwiedzić Hiszpanię i Portugalię.
    Fenomenalne zdjęcia..tak jak mówisz- architektura zachwyca.
    pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Powiem szczerze, że trochę Ci zazdroszczę, bo moim małym marzeniem jest odwiedzić Hiszpanię. Mamy z rodzicami w planach kiedyś tam pojechać. Uwielbiam tą architekturę, to niesamowite, że ludzie potrafią stworzyć coś takiego!
    Pozdrawiam
    Mój blog-klik!

    OdpowiedzUsuń
  9. Boże jakie cudowne miejsca. :)Hiszpania to kraj, który fascynuje mnie zaraz po Portugalii.
    Ja przez te temperatury : rano 15 stopni, po południu wychodzę ze szkoły nagle 35, jestem przeziębiona. :( Tam to mają raj. :)
    Pozdrawiam

    starwarspoland.blogspot.com
    1001zakatkowswiata.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Niezwykłe są te budowle. Jak ja nie jestem jakąs fanką architektury to muszę przyzanać, że te mają cos w sobie.. :) I te palmy! Kocham! Czekam na kolejną fotorelację! ;)
    Pozdrawiam!

    https://myslacinaczej29741.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Kurczę, przeglądając Twojego bloga odkryłam, że z pewnością lubisz podróżować. Co do tego posta, to zazdroszczę. Chętnie bym się tam sama wybrała. Mnie tak samo zawsze uderza po oczach to, w jaki sposób ozdobione są budynki oraz to jak wyglądają. Całkowicie inaczej ale tak pięknie, jak w bajce. Wiadomo, że zdjęcie nie oddadzą nigdy ich wyjątkowości, ale i tak pokazuja, że warto się tam wybrać :) Pozdrawiam :) Tak Po Prostu BLOG

    OdpowiedzUsuń
  12. 50 stopni i praca ? Nie wyobrażam sobie tego ! Zazdroszczę wypadu do Hiszpanii :) Jednak ja już planuję wakacje, na których pojadę tam razem z Pauliną :P Póki co uczę się języka :)




    Pozdrawiam i zapraszam do siebie, Paputeq  >KLIK<

     
      


         

    OdpowiedzUsuń
  13. Temperatura, która tam bywa jest wprost idealna dla mnie :D
    Piękne zdjęcia tak samo jak i to miejsce :)
    Anonimoowax - Klik

    OdpowiedzUsuń
  14. Boże jakie cudowne miejsca :O

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. O jaa jak tam pięknie!! *.*

    Zapraszam: paulla-m.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne miejsce! Hiszpania jest moim takim skrytym marzeniem, mam nadzieję, że kiedyś się uda :)

    Pozdrawiam!
    miniifluff

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie mogę napatrzeć się na te zdjęcia. Są mega śliczne, a ten kościół to cudo! Sewilla to piękne miasto i kiedyś je zdobędę. ;) Chociaż nie wytrzymałabym chyba w takim upale! Jestem osobą, która uwielbia zimę, mróz itp., ale poświęcę się dla tej architektury, a co!
    Ludzie z papieru

    OdpowiedzUsuń
  18. Siedzę teraz nad podręcznikiem i aż miło oderwać od niego wzrok i popatrzeć na takie zdjęcia. Podziękuję za te upały. Ledwo wytrzymuję, gdy w Polsce jest 25 stopni, a co dopiero tam. Wchodząc na Twojego bloga, naprawdę mam wrażenie, że sama podróżuję. Chciałabym zobaczyć takie cuda na własne oczy. :) Arleta

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękne miejsca!
    https://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Tam jest pięknie...ohh. Kolejne miejsce, które musze kiedyś odwiedzić.

    Zapraszamy
    http://youthinkpositive.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Ojeju nie miałam pojęcia, że tam jest tak pięknie! Muszę się tam wybrać! :)

    by-klaudiaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Mam nadzieję, że kiedyś uda mi się tam znaleźć! :)
    Mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Śliczne zdjęcia , miejsce chyba świetne
    Muszę się tam kiedyś wybrać.
    Pozdrawiam
    Mój Blog KLIK

    OdpowiedzUsuń
  24. Przepiękna architektura. ♥ Bardzo chciałabym zobaczyć to wszystko na żywo, a nie tylko na twoich pięknych zdjęciach. Jedynym minusem byłaby dla mnie temperatura, ponieważ nienawidzę takich upałów. :c

    Madeline x
    www.magdascibisz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

A ty, co myślisz na ten temat?