18 sierpnia 2016

Portugalia #2: Lizbona, czyli Rio de Janeiro i San Francisco w jednym miejscu

W Lizbonie miałam okazję spędzić niecały jeden dzień, a to zdecydowanie za mało, by zwiedzić stolicę Portugalii. Zwłaszcza, że jest ona połączeniem trzech różnych miast, a nie tylko jednego, które łączą Europę z Amerykami.

Jak to się stało, że będąc w Portugalii, można poczuć się odrobinę jak w Rio i San Francisco?
A no tak, że wjeżdżając do Lizbony widzimy pomnik Chrystusa na wzgórzu, a chwilę później jedziemy czerwonym mostem (mostem 25 kwietnia), który jak żaden inny przypomina amerykański Golden Gate. Naprawdę można poczuć się jak w Stanach :)

Oprócz mostu moją uwagę przykuła także dzielnica Bellem, a w niej: Torre de Bellem (piękna wieża na wodzie) i olbrzymi klasztor Hieronimitów, w którym ponoć znajduje się jeden z grobowców Vasco da Gamy (jeden z wielu, bo tak na prawdę nie wiadomo, gdzie dokładnie został pochowany), plac, na którym stoi Pomnik Odkrywców i... ciasteczka zakonników z klasztoru - Pasteis de Bellem.

Ciasteczka były obłędne, choć ich wygląd zbytnio nie zachęcał do jedzenia. Z kolei kawiarnia, w której można jest dostać, była tak oblegana, że ciężko było do niej wejść. Nie mówiąc już o staniu w kolejce, w której na szczęście nie musiałam stać, by jedno z nich zjeść :)

 


  

W centrum zauroczyła mnie architektura i zabytkowe tramwaje, którymi można objechać okolicę w paręnaście minut zamiast tracić czas na chodzenie. Mnie się to nie udało przez tłumy turystów i mieszkańców. Przejechałam się tramwajem po najkrótszej trasie, by po prostu wsiąść do zabytkowego pojazdu, który był bardziej traktowany jak winda niż tramwaj.

Wrażenie zrobił na mnie także drugi most (most Vasco da Gamy), którym wyjeżdża się z miasta, i który jest lub do niedawna był najdłuższym mostem w Europie.


 
  
Co mi się w Lizbonie nie podobało? Wspomniane przeze mnie tłumy, a także to, że było trzeba cały czas pilnować swoich rzeczy, gdyż straszono kieszonkowcami, którzy ponoć przez cały czas okradają poruszających się po stolicy ludzi. Lisboa choć piękna, nie wpisała się w moją pamięć jako miasto idealne głównie przez pośpiech w jakim musiałam ją zwiedzać, ale także przez wady, o których napisałam.

Dlatego mam nadzieję, że jeszcze kiedyś do niej wrócę, by zapamiętać ją w lepszym świetle. Choć jak na razie wolę odkrywać nowe miejsca niż wracać do tych, w których już byłam.


 A jakie według Was powinnam zobaczyć miasto/stolicę w Europie?
Nie widzieliście poprzednich postów z Portugalii? Zajrzyjcie tu i tu.
Czeka na Was dużo zdjęć i filmik :)

28 komentarzy:

  1. Na zdjeciach Lizbona prezentuje sie oblednie. Z checia bym zwiedzila to miejsce :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To serduszko koło którego byłaś cudowne jest <3

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obserwacje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O matko, marzę o Portugalii od dziecka. Jak następnym razem pojedziesz to mnie zabierz ze sobą. :)
    Cudne zdjęcia, po prostu świetne.

    starwarspoland.blogspot.com
    1001zakatkowswiata.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne miejsce!

    Zapraszam na nowy wpis! Daj znać w komentarzu jak Ci się podoba! :)
    >> ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM <<



    OdpowiedzUsuń
  5. Jeju ale piękne zdjęcia <3, zazdrościmy:)
    Obserwujemy i na pewno będziemy zaglądać ;)
    nikoladominikablog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow niezła jest ta wieża na wodzie!
    Lizbona to piękne miasto :)

    http://live-telepathically.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale tam musi być pięknie :D. Tylko faktycznie, te tłumy i kradzieże trochę przeszkadzają :/.
    Pozdrawiam :D
    The rhythm of life

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne połączenie :) Piękne zdjęcia, piękne miejsce, pięknie wyglądasz! :)

    Zapraszam do mnie na nowy post: https://z-igly-widly.blogspot.com/

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Nigdy nie byłam za granicą, a co dopiero w Lizbonie.. Piszesz o tym miejscu w bardzo intrygujący sposób, aż chciałabym je zwiedzić! Mam nadzieję, że uda Ci się odwiedzić Lizbonę na dłuższy okres czasu niż 1 dzień.
    Obserwuję :) Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  10. Masa turystów to zawsze wada miast, ale trzeba sobie jakoś radzić, zwłaszcza w sezonie... Lizbona mega mi się podoba :)

    http://seethelifeofthisbetterparties.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetne zdjęcia! Nigdy nie byłam w Lizbonie, ale chętnie bym tam pojechała :)
    https://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Lizbona to bardzo jasne miasto. Tak mi się zdaję. Widząc twoje zdjęcia jestem zaskoczona "promienistością" tego miasta. Nigdy nie myślałam o wyjeździe do Lizbony, ale z twoich słów wynika, że to całkiem intrygujące miasto!
    Pozdrawiam
    Kaktusowy Sad NOWY POST

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetne miejsce! Pewnie zdjęcia nie pokazują jego uroku...

    Pozdrawiam gorąco ♡♡♡
    MADEMOISELLE BLOG

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękne zdjecia! :)
    Mój blog
    Odwdzięczam się za każdą obserwacje :*

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie wiedziałam, że jest tam również pomnik Chrystusa! O tak, zdecydowanie jeden dzień to za mało na zwiedzenie stolicy, nie nacieszyłabym się tym miastem. ;) Kurczę, widząc te zdjęcia, architektura faktycznie powala. Cudnie widzieć takie rzeczy na żywo. ;) Świetnie wyglądałaś! Arleta

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetne zdjęcia, poznałam kilka ciekawostek o tym miejscu, Oo których wcześniej nie słyszałam. Pozdrawiam i zapraszam:
    are-we-cool-enough.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Zazdroszczę! Też bym pojechała! Zapraszam: byqlaudia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo bym chciała tam pojechać.
    http://mateslifex.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. ooo jaki fajny wyjazd ^^ piękne zdjęcia ^^ sama bym się tam wybrała z chęcią :D

    grlfashion.blogspot.com
    Zapraszam;*

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękne zdjęcia :) Nigdy nie byłam tam, ale z chęcią bym odwiedziła Lizbone :)
    http://vivi-vivii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Wow, zachwycające zdjęcia. :) Portugalia potrafi zachwycić.. Ja niestety tylko styczność z Portugalią miałam, lecąc na Wyspy Kanaryjskie, kiedy przypatrywałam się z samolotu. Natomiast, nigdy nie byłam w Portugalii, ale w następne wakacje mam zamiar się tam wybrać. :D A te tramwaje, rzeczywiście przykuwają uwagę. :) Pozdrawiam i obserwuję. :)
    http://crazylicja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Zdjęcia są przepiękne <3 Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Portugalia to jedno z tych miejsc, które chcę odwiedzić jak najszybciej! Bez pośpiechu, ze znajomymi lub chłopakiem u boku. A z tymi kradzieżami to istna masakra, kiedy byłam w Hiszpanii też non stop trąbiono o kieszonkowcach. To nieco odbiera radość i relaks ze zwiedzania, ale cóż.. :)
    Buziaki!
    smile-for-me-beautiful.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Piękne zdjęcia! Jednym z moich marzeń jest właśnie odwiedzenie Portugalii :)
    Obserwujemy?;) Daj znać u mnie
    girl-with-passion.blogspot.com
    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  25. Zazdroszczę wyjazdu, ja prawie całe wakacje spędziłam w domu :/
    Obserwuję i zapraszam do siebie
    anne-cucito.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Piękne miejsce! Z chęcią bym się wybrała. Lubię zwiedzać, chodzić i poznawać nowe rejony :)
    >FOXYDIET<

    OdpowiedzUsuń
  27. baaardzo zazdroszczę! :) fenomenalne zdjęcia :)
    pozdrawiam, obserwuję i zapraszam :*
    http://sianowlos.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

A ty, co myślisz na ten temat?