8 stycznia 2016

PIĄTKOWA NUTA #5 : Nirvana inna niż myślałam, czyli nie tylko grunge, smells like teen spirit i agresywne brzmienie


Nirvanę zawsze kojarzyłam tylko z kilkoma rzeczami. Mianowicie z grunge'em, Seattle, piosenką "Smells Like Teen Spirit" i czarną koszulką z charakterystyczną, żółtą buźką. Ale także z młodym chłopakiem w zielonym swetrze, dla którego ważna była autentyczność. Cobainem, wokalistą, który popełnił samobójstwo. Natomiast ich muzykę kojarzyłam z krzykiem, agresywnym brzmieniem lub smętnymi, pesymistycznymi utworami. Nigdy nie pomyślałabym, że ich piosenki kiedykolwiek mogłyby się znaleźć na mojej playliście, a jednak ! 

Poznałam Nirvanę od zupełnie innej strony. Nirvanę śpiewającą spokojne, ale rytmiczne piosenki, które łatwo zapadają w pamięć. Nirvanę z  ciepłym akustycznym brzmieniem, a nie tę z elektryczną gitarą w ręce. Nirvanę z pięknym wokalem, zamiast wrzeszczącego, agresywnego zespołu. Nirvanę, którą polubiłam za ich koncertowy album MTV Unplugged New York. Zapewne różniący się od ich wszystkich pozostałych płyt, spokojniejszy i milszy dla ucha, a dla mnie bardziej pozytywny w odbiorze. Poniżej piosenki, które najbardziej przypadły mi do gustu :)

kliknij na tytuł, aby posłuchać ;)


*.Heart-Shaped Box 
(inna, cięższa piosenka zespołu,

 która także mi się spodobała,
nie z ww. albumu )

Jak podoba Wam się Nirvana w akustycznej wersji ?

 Może jesteście fanami jej ciężkiego brzmienia ? 

12 komentarzy:

  1. Ja osobiście uwielbiam Nirvane w obu wydaniach, choć te mocniejsze piosenki najbardziej lubię ♥
    Dla mnie Kurt był kimś realnym, nieprzytłumionym przez showbiznes jeżeli chodzi o jego charakter i to jest dla mnie coś magicznego, bo teraz prawie co któryś związek gwiazd jest udawany dla rozgłosu itp.

    be-different-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jakie są twoje ulubione piosenki ? Ja Nirvany aż tak dobrze nie znam, Kurta już troszkę bardziej. Dla mnie jest bardzo prawdziwą i sprzeczną osobą, ale to sprawia, że jest w nim coś ...inspirującego ? magicznego ? Chyba mogę tak powiedzieć.
      Dzięki wielkie za szczery komentarz :)

      Usuń
    2. Właśnie to sprawia że jest inny, magiczny, czymś czego nie było, ponieważ pewnie sama zauważyłaś te wszystkie kłamstwa i wszystko byleby być sławniejszym np. różne intrygi, udawane związki czy nagłe zrobienie czegoś złego byleby o kimś pisano.
      Z moich ulubionych piosenek jest Smells Like Teen Spirit, Come As You Are, Lithium, Sappy i jeszcze kilka innych ♥

      Usuń
  2. Nie mogę za dużo powiedzieć o Nirvanie, bo jej dobrze nie znam i nie słucham zbyt często,ale wiem tyle, że piosenkę Smells Like Teen Spirit bardzo lubię mimo tego, że zazwyczaj wybieram kawałki o zupełnie innym charakterze ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie słuchałam piosenek Nirvany, widziałam tylko bluzki w sklepach z ich znaczkiem :)

    http://seethelifeofthisbetterparties.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Mialam czas ze sluchalam tylko Nirvany cakiem niedawno jednak pozniej zaczelam szukac czegos mocniejszego Metallica, BMTH, jednak do teraz nie zostalo zadne na dluzej. Piosenki Nirvany mam nadal na telefonie ale zawsze je pomijam dla mnie sa zbyt spokojne. Poza tym ostatnio mam faze na polska mocniejsza muzyke i slucham Dżemu glownie troszke Comy. Dobra rozpisalam się jak zwykle :P Chcialam naposac ze jak dostalam plyte Nirvany to pierwsza piosenka na tej plycie bylo 'You know you're right' ktore najbardziej wpadlo mi w ucho. Teraz jakos przestalam sluchac Nirvany ale nadal nie usunelam ich z telefonu. Mam tez na telefonie utwor ktory znalazlam kiedys przypadkiem wykonany przez Cobaina pt 'Let it die' kiedy tego slucham mam lzy w oczach nie mam pojecia dlaczego.

    Swietny blog co juz Ci mowilam nie w kometarzu no ale mowilam

    Wspolwascicielka naszej firmy odziezowej N&N chyba mialo byc? Pamietasz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. N&N, hehe... nie pamiętam, ale możliwe, jeśli to ty Nata xD ?

      Usuń
  5. Właściwie to dalej Nirvana jest dla mnie 'agresywnym' zespołem z koszulką w buźkę :) Chyba czas to zmienić. Zapisałam sobie te tytuły i na pewno ich przesłucham!
    buziaki! x
    smile-for-me-beautiful.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajnie, że przekonałaś się do tego zespołu! Miło posłuchać go w spokojniejszej wersji. Nie wiem czemu, ale wzbudzają we mnie masę emocji. Poza tym, głos Cobaina jest, och! Sama rozumiesz ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy nie kojarzyłam Nirvany z agresywną muzyką. Nie interesuję się specjalnie tym zespołem, ale jak o nim myślę to po głowie chodzą mi smętne brzmienia oraz Smells Like Teen Spirit. Wielką fanką nie jestem, bo po prostu nie wszystkie piosenki wpadają mi w ucho, ale kilka z nich to prawdziwe cudo *^*
    zwierzenia-mangozjeba.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Nirvana to nie mój klimat, lecz akustyczne piosenki uwielbiam i jestem bardzo ciekawa tych piosenek w ich wydaniu. Zobaczymy, może też się do nich przekonam ;D

    http://magdalens-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Głupio się przyznać, ale jeszcze nigdy ich nie słuchałam, ale chyba czas najwyższy haha :)
    Obserwujemy?
    Zapraszam, keepgoiing.blogspot.com - klik!
    Pozdrawiam cieplutko♥

    OdpowiedzUsuń

A ty, co myślisz na ten temat?