26 sierpnia 2015

Sycylia : wyspa, na której czas się zatrzymał



 Buongiorno ! 
Ostatni tydzień spędziłam we Włoszech, dlatego dziś zabieram was w podróż po Sycylii. Ponoć od niej właśnie powinno zacząć się zwiedzanie Włoch ;)

Sycylia zaskoczyła mnie swoją prostotą. Czas na wyspie się zatrzymał. Na opustoszałych uliczkach suszy się pranie rozwieszone na sznurkach, w zaułkach stoją samochody z wcześniejszych dekad, owoce sprzedawane są na targach lub przy drodze, a pobliskie sklepiki zaopatrzone są w najzwyklejsze i najbardziej potrzebne rzeczy. Nie ma luksusów, są prości ludzie, stare kamieniczki i niezbyt przyjemny zapach świeżych ryb sprzedawanych w porcie. Makarony nie są rarytasem, dla wielu rodzin są po prostu codziennym, tanim daniem, podawanym na różne sposoby.

Można by pomyśleć, że Sycylia straszy biedą i pustką, ale tamtejszy folklor urzeka, pozwala zobaczyć nam czasy, które znamy jedynie ze starych filmów lub opowieści babci, dlatego bardzo cieszę się z tego wyjazdu. A was zapraszam do zobaczenia zdjęć :)


















Jak podobała wam się ta krótka wycieczka ?
Gotowi na więcej ? 

Chcielibyście zobaczyć Sycylię także z innej strony w następnym poście, poznać jej zabytki, zobaczyć piękne miejsca lub spróbować ichniejszych potrawy ? 

15 komentarzy:

  1. Zawsze we Włoszech (na zdjęciach) podobały mi się rozwieszone prania i wąskie uliczki, są takie urocze! Czekam na więcej, bo we Włoszech sama nie byłam :(

    http://seethelifeofthisbetterparties.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękna Sycylia! Nie spodziewałem się, że są na świecie jeszcze takie miejsca - liczę na posta z zabytkami i kulinariami, o których wspomniałaś :) Pozdrawiam!
    indywidualnyobserwator.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdjęcia i ta krotka wycieczka bardzo mi się podobają, nie mogę się doczekać posta o zabytkach :3

    OdpowiedzUsuń
  4. super wakacje.. naprawdę piękne miejsca :))
    chetnie bym zwiedziła Sycylie
    obserwujemy?
    www.limonkoowy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. ja mam rodzinę na Sycylii :) a dokładniej w Victorii.

    Pomogłabyś mi? Poklikałabyś na mojej stronie? Mój blog - twoimioczami / przesyłka od dresslink

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajny post. Chciałabym odwiedzić Sycylię i też poczuć jakby czas się zatrzymał . Czekam na więcej.

    Obs za obs dopiero zaczynam.Odpisz na moim blogu.
    lifeby-dia.blogspot.com

    Pozdrawiam Klaudia. :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne zdjęcia !
    Obserwuje ;)
    http://rubik514.blogspot.com/2015/08/desert.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak tam pięknie! Bardzo magiczne miejsce!
    Zabierz mnie tam! :D

    Pozdrawiam, I am Angelika - klik!

    OdpowiedzUsuń
  9. Masz rację, może nie jest to wielka metropolia, ale ma swój urok. Można na chwilę zapomnieć do codziennym życiu, odpocząć. Zdjęcia są prześliczne, czekam na kolejne posty o Sycylii!

    Zapraszam do mnie
    http://weliveaswedreamaloneq.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Super fotorelacja! Ja w tym roku również byłam we Włoszech, ale nigdy na Sycylii :)
    Pozdrawiam, Marlena :*

    ♪ aarlenaa.blogspot.com ♪

    OdpowiedzUsuń
  11. świetne zdjęcia :3
    Zapraszam do obserwowania i komentowania mojego bloga :)
    gabrielle-fashion.blogspot.com[klik♥]

    OdpowiedzUsuń
  12. Sycylia ❤️ Też miałam przyjemność spędzić tam wakacje w tym roku. Przepiękne miejsce 💕 Gdzie byłaś konkretnie? 😉

    OdpowiedzUsuń
  13. Zazdroszczę!Ja cały czas w domu byłam;d
    Mogłabyś poklikać u mnie http://truskawkowyswiat123.blogspot.com/2015/08/zamowienie-dresslink-2.html i
    http://truskawkowyswiat123.blogspot.com/2015/08/nowa-oferta-shein-darmowa-wysyka.html ?:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny blog :)

    Obserwuje i liczę na to, że tobie również spodoba się mój blog i zrobisz to samo :)

    maarzycieelka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

A ty, co myślisz na ten temat?