31 sierpnia 2015

Sycylia : pociągiem do Palermo



Kontynuując naszą sycylijską podróż, zabieram was dzisiaj pociągiem do Palermo :)

Myślę, że stolica Sycylii jest jednym z najpiękniejszych miast na wyspie, w dodatku pełnym skrajności. Biedne dzielnice, wąskie uliczki, stragany ze świeżymi owocami i starociami stanowią większą część Palermo, ale przeplatają się z drogimi sklepami, pięknymi kamieniczkami i nowoczesnością. Miasto jest pełne zabytków i pomocnych mieszkańców, którzy bez znajomości języków obcych świetnie nakierowują i pomagają dojść do celu.

W Palermo warto zostać na cały dzień (a i tyle może nie wystarczyć, by zobaczyć wszystko) i udać się do Katakumb, w których ze ścian patrzą na was zmumifikowane ciała Kapucynów, a z innego pomieszczenia dwuletnia Rozalia, która wygląda prawie jak żywa, śpiąca dziewczynka. Warto zobaczyć też całą starą część miasta z piękną katedrą, olbrzymim teatrem Massimo i fontanną Piazza Pretoria oraz Placem Czterech Kątów.










Na koniec warto wspomnieć też o ruchu ulicznym, który wydawać by się mogło, nie ma żadnych zasad. Ciężko spotkać na wyspie samochód, który nie byłby obity i trzeba uważać na skutery, które chcą cię przejechać na każdym kroku, choć każdemu jakoś udaje wyminąć się ludzi w ostatniej chwili.

No i oczywiście trzeba też wspomnieć o jedzeniu ! Włoska pizza i olbrzymie lody to podstawa. Można też spróbować sycylijskiego przysmaku jakim jest arancini, poza tym pobyt we Włoszech na pewno nie obejdzie się bez makaronów ;)

16 komentarzy:

  1. Fajny post ;)
    Zapraszam do mnie:
    swiatany.blogspot.com ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. No i znowu Sycylia przepiękna! Na podstawie zdjęć miasto przypomina mi trochę Rzym, no ale chyba nic dziwnego, że są podobne, skoro to ten sam kraj. W każdym razie, cudowny klimat Włoch czuć... Narobiłaś mi ochoty na pizzę :D Pozdrawiam!
    indywidualnyobserwator.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystkie te smakołyki wyglądają tak przepysznie ♥ Śliczne zdjęcia! x

    http://seethelifeofthisbetterparties.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Super post już obserwuję ;)
    http://rubik514.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Kocham Włochy, jeżdżę tam prawie co roku i jest to moje ulubione miejsce na ziemi :)
    Ale nie za bardzo smakuje mi regionalne włoskie jedzenie, jakim wbrew pozorom nie jest spaghetti i pizza :)
    Obserwuję, mam nadzieję, że zajrzysz :)
    http://granatowedrzwi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeejku Sycylia <3 chciałabym tam pojechać :)
    Świetne zdjęcia, aż mam ochotę na pizze ^^
    Pozdrawiam! :D
    Mój blog - klik ^^

    OdpowiedzUsuń
  7. Zazdroszczę wyjazdu! :)
    Zauważyłam Twojego bloga przez Instagrama, bo obserwujemy się wzajemnie i masz tam naprawdę przepiękne zdjęcia, bardzo mi się podoba!
    Mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jejku jak tam cudownie! Chciałabym zobaczyć Sycylię, może mi się to uda za rok :D Na pewno Palermo wtedy się znajdzie na liście miejsc koniecznych do zwiedzenia :D
    Piękne zdjęcia <3

    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Pięknie tam jest!
    Chciałabym zwiedzić Włochy!
    Jedzenie tam jest pyszne :)

    live-telepathically.blogspot.com kliik

    OdpowiedzUsuń
  10. A ja czekałam na te zdjęcia katakumb :) :)
    Przepiękne miasto! :D Chciałabym raz w życiu zwiedzić Włochy :)

    http://karmelowablondynka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie było można robić zdjęć, w sumie nie wypadało. Ale warto zobaczyć to miejsce; *

      Usuń
  11. Jejku! Włochy, oprócz Francji, są kolejnym państwem, które chciałabym zwiedzić! Ten kraj jest przepiękny! Tyle genialnych budynków, architektura niesamowita - jednym słowem, coś nieziemskiego!
    Zdjęcia idealnie oddają klimat tego państwa. Wycieczka z pewnością udana! Zazdroszczę wyjazdu i możliwości zobaczenia tego wszystkiego! Teatr Massimo to zdecydowanie coś dla mnie, bo kocham teatr i wszystko co z nim związane <3
    Dziękuję Ci bardzo za komentarz u mnie na blogu - podziękuję za chwilę na nim, ale chciałam zrobić to jeszcze bardziej osobiście ;)
    Jesteś tak pozytywną osóbką, pozwoliłam sobie przejrzeć bloga, że wchodząc tutaj, czytając kolejne wpisy i patrząc na zdjęcia od razu uśmiech pojawia się na twarzy, że są takie prześliczne miejsca na świecie!
    Blog bardzo, bardzo mi się podoba! Nie chodzi tu nawet o to, że skomentowałaś mojego bloga, tylko same pomysły, notki są ciekawe. Zaczynam obserwować za chwilę i nie mogę się doczekać kolejnych wpisów! :*
    Pozdrawiam! http://stylowka4u.blogspot.com/2015/09/29-honey-oh-sugar-sugar-you-are-my.html

    OdpowiedzUsuń
  12. Jeju zazdroszczę *.* aż miło popatrzeć na takie ciepłe zdjęcia, gdy akurat
    za oknem zimno, mokro i błotno. Z chęcią wybrałabym się na taką wycieczkę ;)
    bardzo lubię podróżować ;) nie mogę się napatrzeć na te gigantyczne lody *.*
    w Polsce takich nie dają, a przynajmniej ja się z tym nie spotkałam. Szkoda :/
    cudowne zdjęcia :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Zazdroszczę wyjazdu, zdjęcia i widoki są przepiękne!

    Zapraszam do mnie
    another-view-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Ale miałaś super wakacje! Powiem Ci, że zaciekawiłaś mnie tymi katakumbami. :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo lubię takie wpisy! Cudne zdjęcia :) Wydaje mi się,że takie pamiątki zdjęciowe z wakacji są świetne. Zawsze możesz wrócić, zajrzeć i przypomnieć sobie te miłe chwile ;)

    W wolnej chwili zapraszam do mnie :) http://thesunnnylife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

A ty, co myślisz na ten temat?