22 lutego 2015

Their Lives Are In Our Hands

Zapewne wielu z was ma jakiegoś pupila w domu. Kota, psa, rybkę lub inne zwierzątko, które jest waszym przyjacielem. Spędzacie z nim czas, wychodzicie na spacery, karmicie i dbacie o niego. Przyczynia się on do waszego szczęścia i wy także dzielicie się z nim radością :)



Jednak nie zawsze jest tak, że nasze zwierzątka są szczęśliwe. Czasami traktuje się je jak zabawki lub się o nich zapomina. Czasem są prezentem, który w pierwszych chwila cieszy, a z czasem staje się tylko kolejnym obowiązkiem. Bo trzeba wyjść z nim na spacer lub posprzątać mu klatkę. Zdarza się też tak, że zwierzęta, które były do nas przywiązane, są oddawane lub (co gorsze) bite i głodzone.
Nie rozumiem, jak można znęcać się nad zwierzętami, które nic złego nam nie zrobiły. Czemu w internecie znajdujemy filmiki, na których koty są rzucane o ściany albo czemu tyle zwierząt jest wyrzucanych na ulice ?  Ludzie nie powinni tak postępować ze zwierzętami. Jeśli wiedzą, że nie będę wstanie poświęcić im wystarczająco dużo czasu, nie powinni ich kupować lub adoptować. Pozwólmy im znaleźć lepszy dom :) 


 Dlatego czasem warto zastanowić się nad tym, czy my sami dajemy naszym pupilom dostatecznie dużo miłości i czasu. Dla mnie czasem jest to problem, by spędzić trochę więcej czasu z moją świnką morską (Filipem), gdy mam na głowie naukę, lekcje do zrobienia i dodatkowe zajęcia. Ale przecież w przerwie między tym wszystkim, na pewno uda nam się znaleźć czas, na to, by pogłaskać nasze zwierzątko lub je do siebie przytulić. To taki mały gest, a ile może dać radości naszym futerkowym przyjaciołom :)

Czy wy też macie swoich ulubieńców ?
Spędzacie z nimi dużo czasu ? :)

12 komentarzy:

  1. niestety nie mam swojego ulubieńca
    rokiand.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. a ja mam psa :)

    Korzystając z okazji chciałabym Cię zaprosić na mój blog, gdzie pojawiła się nowy post. Za wszelkie sugestie i propozycje będę bardzo wdzięczna. :) Zachęcam również do obserwowania . miło mi że nie wpadłaś w pułapkę z kropką
    [ life plan by klaudia ]

    OdpowiedzUsuń
  3. Masz prześliczną świnkę morską :)

    http://threecatsproject.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Very very cute kitten.

    http://www.trendin.com/buy-apparels-online_9

    OdpowiedzUsuń
  5. To raczej moje koty spędzają ze mną dużo czasu, bo nauczyłam je dopraszać się o jedzenie, jak tylko usłyszą, że wstałam z łóżka ^^
    Jeśli ktoś bije zwierzęta (dla zabawy, bo rozumiem, jeśli np. chciałby się bronić przed atakującym psem), to ma ze sobą problem. Czerpanie przyjemności ze znęcania się nad kimś (czyś), co nawet nie może się obronić... to nawet brzmi źle.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale śliczna świnka morska! Ja miałam kiedyś chomika, a obecnie moim ulubieńcem jest kotek :)

    NOWY POST NA FABRYCE MIĘTY KLIK! :))

    OdpowiedzUsuń
  7. ja ostatnio trochę zaniedbałam moje 2 świnki morskie .. muszę to naprawić :) oprócz nich mam jeszcze papugę, psa, szynszyla...
    twój prosiaczek jest śliczny :))

    http://madeline-girl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. jaka słodka! ja miałam papużke ;))

    Zapraszam do siebie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. śliczny *-* ja mam dwa pieski, z czego Oscara (tak ma na imię) trochę zaniedbałam i nie chodzę z nim na spacery codziennie :( muszę wziąć się w garść i zacząć go wyprowadzać tak jak należy, bo jest to najlepszy przyjaciel jakiego mogłabym chcieć :)

    Dziękuję za komentarz i zapraszam na nowy post!
    blog - klik♥

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja niestety nie mam zwierzątk ;(
    http://teenluxy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja nie mam możliwości posiadania pupila i nie rozumiem osób które okropnie traktują te zwierzęta. Nigdy nie rozumiem dlaczego tak się dzieje, osoby które mogą pozwolić sobie powiedzmy na utrzymanie konia i go głodzą, specjalnie. To jest okropne ... Bardzo ładny post
    http://variouseverything.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. ^^ Twoja świnka jest taka słodka !! :3 Ja mam labradora - Korę. Jest taka kochana :3 Nie wyobrażam sobie, że miałabym ją uderzyć - tak samo jak inne zwierzę. Często boję się gryzoni i lub małych, delikatnych piesków nie ze względu na to, że mnie ugryzą, ale ze względu, że JA im coś zrobię - nie zauważę i nadepnę itp. Za bardzo kocham zwierzęta <3 :3

    OdpowiedzUsuń

A ty, co myślisz na ten temat?