14 stycznia 2015

Nie narzekaj. Działaj :)

Ile razy narzekałeś na to, że masz za dużo nauki ? Na to, że nauczyciele są zbyt wymagający, i że znowu dostałeś złą ocenę z matmy ? Ile razy mówiłeś sobie, że jesteś zmęczony, że nie chce ci się rano wstawać, że nie masz siły ? Na pewno nie raz wchodząc do tramwaju lub autobusu pomyślałeś sobie : "znowu nie mam gdzie usiąść". Narzekałeś na padający deszcz lub na to, że jest za gorąco, że ludzie są niemili, a ty jesteś beznadziejny, że znowu nie napisałeś nic na blogu, bo miałeś tak dużo nauki, do tego wszystkie te sprawdziany i kompletny brak czasu... Czy nie czujesz, że czasami te wszystkie pesymistyczne myśli nie są ci potrzebne ?

Bardzo często mówiłam sobie, że chcę być optymistą ( dalej tak jest) i w sumie nie wiem, czy mogłabym tak o sobie powiedzieć. Bo optymiści kojarzą mi się z osobami uśmiechniętymi przez całe 24 godziny, które w każdej, złej sytuacji widzą światełko w tunelu, które nigdy nie narzekają. Ale wydaje mi się, że w dzisiejszych czasach takich osób jest mało, i że trzeba też odróżniać pesymizm od zwykłej uwagi. Bo przecież każdy może powiedzieć, że jest zmęczony. Tyle, że optymista mimo zmęczenia weźmie się w garść i zrobi to co musi, a pesymista spędzi więcej czasu narzekając, niż zajmując się swoją pracą albo w ogóle stwierdzi, że nie ma sił, by to dzisiaj zrobić. I biorąc to pod uwagę, mogę powiedzieć, że jestem dość optymistyczną osobą ;)

 

NIE NARZEKAJ. DZIAŁAJ.
Znalazłam ten krótki cytat w tamtym roku na jakimś blogu i powiem wam, że jest dla mnie mega motywujący. Niby takie proste słowa, ale przekaz genialny.
Bo jeśli MUSISZ coś zrobić i nie ma opcji, by sobie odpuścić, to o wiele łatwiej będzie zająć się tym od razu, zrobić to szybko i mieć z głowy,
 niż tracić czas na narzekanie, stracić całą motywację, zniechęcić się do działania i zająć się tym będąc w złym humorze i z wieloma pesymistycznymi myślami w głowie. Czasem warto się uśmiechnąć i powiedzieć : "dasz sobie radę". Bo z uśmiechem każdemu ładniej ;)

 
Podsumowując, każdy czasem narzeka i ma do tego prawo, ale nie można jednej sprawy roztrząsać tysiące razy. Zamiast powtarzania sobie, że jesteście słabi, że coś wam nie wychodzi, ZACZNIJCIE DZIAŁAĆ
Zamiast narzekać na brak kondycji, zacznijcie biegać. Zamiast narzekać na brak czasu, spróbujcie lepiej zorganizować czas. Przykładów jest pełno, ale pamiętajcie : Nie narzekajcie. Działajcie ;)

A co was motywuje do działania ?
 Jesteście bardziej pesymistami
czy widzicie świat przez różowe okulary ?

 Jeśli post wam się spodobał lub was zmotywował i chcecie czytać więcej takich wpisów, zaobserwujcie :)

11 komentarzy:

  1. Ja staram się być optymistą, ale jak napisałaś każdy czasem narzeka i ja tak też mam :)
    Ogólnie bardzo ciekawy post, fajnie się go czytało ;) oby takich więcej :3
    http://takitaamja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Do niedawna byłam taką właśnie osobą, niby uśmiechnięta cały czas, śmiejąca się z każdego słowa, lecz narzekałam na wszystko: że jestem gruba, że się zaniedbuję, że jest za gorąco/ za zimno żeby wychodzić z domu.. aż wzięłam się w garść. Zaczęłam ćwiczyć i już widać drobne efekty, zaczęłam o siebie dbać: jeść zdrowo i dbać o wygląd, jeśli miałby padać grad ze śniegiem a muszę wyjść to i tak wyjdę mimo wszystko :)
    bardzo pozytywny post!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaki ciekawy blog ;) świetne posty ;) miło czyta się twojego bloga ;)
    obserwuję ;)
    weeri-weri.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. świetny post, uważam dokładnie tak samo - denerwują mnie osoby, które ciągle narzekają, a nic nie robią ze swoim życiem :/
    Zaobserwowałam, miło gdybyś się odwdzięczyła :)
    donutworrybehappy.blogspot.com - zapraszam do mnie, nowy post z t-shirtami DIY :3

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja od niedawna staram się patrzeć na świat bardziej radośnie niż zwykle i nie narzekać ;)
    ❀ imagine-yuki.blogspot.com ❀

    OdpowiedzUsuń
  6. Też mam książkę Demi ♥ Post bardzo pozytywny i to mi się podoba ;3
    Pozdrawiam cieplutko ;x
    Mój blog-klik

    OdpowiedzUsuń
  7. Mi się wydaje, że jestem w życiu optymistą. Prawdą jest jednak, że zazwyczaj nic mi się w życiu nie chce, ale to jest zwyczajne lenistwo :D Pozdrawiam!
    indywidualnyobserwator.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Super motywujący post, ja nigdy nie narzekam- zawsze wyciągam pozytywy :)



    ~ m y b l o g

    OdpowiedzUsuń
  9. Post jak najbardziej motywujący ;D
    smilenecia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. ja ostatnio dużo narzekałam, ale problemu z działaniem nie mam :)
    zapraszam ♥
    http://madeline-girl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo mądrze piszesz:)
    + kocham tą książkę

    zapraszam do mnie-klik

    OdpowiedzUsuń

A ty, co myślisz na ten temat?