2 stycznia 2015

Jak wytrwać w postanowieniach ? Moje plany na 2015

Postanowienia noworoczne. Czy co roku, między Sylwestrem a Nowym Rokiem, postanawiacie coś sobie ?
Pewnie tak, w końcu to czas podsumowań i stawiania sobie celi na następne 365 dni. To jak coś nowego, nowa moda, fala, która przychodzi na początku stycznia i odpływa tak szybko, jak się pojawia. Modne jest postanowienie sobie czegoś, ale o wytrwaniu mało kto pomyśli.
Bo to aż cały rok, bo są ważniejsze sprawy, bo w sumie, to nie jest aż takie ważne, bo każdy ma jakieś postanowienia na nowy rok, ale nikt o nich potem nie myśli... A może warto wytrwać ? Osiągnąć coś i być z tego dumnym ? Warto, tylko trzeba mieć powód, chęci i determinację oraz pamiętać o tym, dlaczego sobie postanowiliśmy i dlaczego to jest ważne, gdy nie będzie nam się już chciało :)

Jak wytrwać w postanowieniach ?

1. Postaw sobie cele, które naprawdę chcesz osiągnąć.
Niech to będzie coś, co wpłynie dobrze na twoje życie, co zmieni je na lepsze. Nie ma sensu myśleć o zakładaniu bloga fotograficznego, jeśli fotografia, tak na prawdę cię nie interesuje.

2. Mierz siły na zamiary.
Jeśli chcesz mieć lepszą kondycję, to nie ma co się rzucać na głęboką wodę. Jeśli wiesz, że nie dasz rady biegać pięć razy w tygodniu, to nie postanawiaj sobie tego. Po co tracić czas na rozczarowanie, tym że się nie udało ? Tylko stracisz motywację i nie będziesz chciał więcej ćwiczyć. Zamiast tego lepszym, moim zdaniem, pomysłem będzie np. skakanie codziennie lub co dwa dni na skakance przez 10 minut.

3. Nie poddawaj się, jeśli nie wyjdzie.
Czasem każdy nie daje rady, ma na głowie za dużo obowiązków, nauki i nie ma czasu na spełnianie swoich postanowień. Taki czas trzeba przetrwać, przyjąć do wiadomości, że coś się nie udało. Następnie, zamiast się poddawać, nie tracić motywacji i wrócić do tego, co sobie postanowiliście.

4. Przypominaj sobie swoje cele i powód, dla którego dążysz do ich spełnienia.
Ja żeby nie zapomnieć, zrobiłam  sobie kolaż z wycinków z gazet i obrazków z tumblr'a i weheartit. Wisi u mnie na tablicy, na widoku, więc zawsze mam okazję zobaczyć co chcę w tym roku zrobić. Rok temu też robiłam taki kolaż i u mnie się sprawdził. Większość moich postanowień udało mi się zrealizować. W dodatku, kolaż pięknie wygląda, służy za ładną ozdobę w pokoju i uzupełnia jego wygląd ;)

     zeszłoroczny kolaż 

  noworoczny kolaż

Moje cele na 2015 to m.in.:
- mieć lepszą kondycję
- rozciągać się
- przyłożyć się do nauki matematyki i angielskiego
- rozwijać bloga
- rozwijać się muzycznie
- przeczytać wszystkie książki z mojej listy

Własnych celi na ten rok mam sporo (wymieniam tylko część z nich), ale mam też sporo chęci i wiary, że uda mi się je zrealizować. Ale czasem warto mieć mniej postanowień i spełnić wszystkie, niż za dużo i nie widzieć żadnych efektów ;)

Jakie są wasze postanowienia ? Jaki macie plan, by je zrealizować ? 

16 komentarzy:

  1. Ja napewno sie nie poddam w tegorocznych postanowieniach
    http://teenluxy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo przydatne porady i świetny kolarz :) Powodzenia w realizacji postanowień :D Ja jako takich nie mam, po prostu spróbuje być lepszym człowiekiem :)
    pusta-szklanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale fajne kolarze! Mam nadzieję, że postanowienia uda Ci się zrealizować :D Ja nigdy nic nie postanawiam :P Pozdrawiam!

    indywidualnyobserwator.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Powodzenia w realizacji! :3

    Zolilollix.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo mi się podoba ten kolaż! A poza tym świetny post, bardzo w temacie jeśli chodz o mnie i mojego bloga. Zapraszam i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nowy kolaż jest genialny. :) Świetny pomysł.
    Ja postanowiłam sobie przede wszystkim wytrwać w blogowaniu przez kolejny rok. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Odpowiedzi
    1. Napisz na e-mail (jest u mnie na blogu) co dokładniej byś chciała, a ja w wolnej chwili postaram się stworzyć szablon :).

      Usuń
  8. bardzo dobry post z chęcią przeczytałam, bo trochę postanowień mam ;3
    zapraszam ♥
    http://madeline-girl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. oby wszystko poszlo po Twojej mysli :)
    dorey-doorey.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja nie mam żadnych postanowień ;)

    Dodasz komentarz? Będzie mi bardzo miło. :)
    malinowe-ciasto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajny pomysł z tym kolażem! ;o

    Chcesz zyskać nowych czytelników? Wygraj post promujący aż na 3 blogach! więcej tutaj:
    KONKURS!!! (KLIKNIJ TUTAJ)


    niktniewidzi.blogspot.com (KLIKNIJ TUTAJ)

    OdpowiedzUsuń
  12. super, ja też nie odpuszczam z postanowieniami! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. hej bardzo inspirujący kolaż, chyba sama taki zrobię :D Powodzenia w realizacji wszystkich postanowień :)

    OdpowiedzUsuń

A ty, co myślisz na ten temat?